torsdag, april 11, 2013

Polisen på gymmet i Sävsjö

Idag var det ingen vanlig dag, eller ska vi kanske säga att det börjar bli vanligare och vanligare? Jag var då inte förvånad när man själv är ganska insatt hur det ser ut i Sverige och hur vårt rättsväsende tillsammans med politiker planerar inkomstkällor på enkla "pinnar" som man kallar det. (brott) I denna kategori tycker jag att fortkörningar också ingår.

Det jag pratar om idag är självklart doping och dopingbrott.


 Direkt man kommer in i gymmet sitter det en ny man i jacka och ser ut att vänta på någon, man märkte iaf att han inte var där för att träna.

Tänkte inte så mkt mer på det utan tog av mig jackan och hade på mig en stor t-shirt på mig.

Jag går sedan in på toaletten för att pissa och göra mig i ordning för att göra ett grymt benpass (vilket det iofs ändå blev hehe). När jag kliver ut står samma man utanför och frågar vad jag heter och om jag kan komma med för att han var från Polisen.

Han frågar om jag har nån aning om vad det handlar om och då sa jag att jag kan ha en aning och flirtade med honom. Han sade då att det handlar om misstanke om dopingbrott och han tyckte att jag såg föga misstänkt ut. Han ber om att få ta mig till en bil med några andra poliser för att sedan dra till en "polisstation" som i själva verket är en brandstation fast antar att de använder det som "allt i allo station".

De andra poliserna i bilen berättar vad som försiggår och jag talar om att jag är rätt så insatt om hur polisen och staten arbetar med dessa saker. De frågar om jag redan nu vet om de kommer hitta något, Nej säger jag direkt och ler mot dem, sedan berättar jag min historia och träning, vart jag kommer ifrån och allt mellan himmel och jord.

Efter ett snabbt "förhör" fick jag pissa i en kopp, tyvärr pissade jag redan på gymmet men jag sade att jag hade druckit en redbull så borde kunna gå när som. Fick precis ut lite mindre än halva koppen och det skulle gå bra med så lite sa dem.

Sedan var de snälla och skjutsade mig till gymmet igen, fast för att inte väcka uppmärksamhet väntade vi ett tag och snackade i bilen. Vi talade om kroppsbyggning och de verkade känna sig lite vemodiga över hur de måste bete sig mot gymmande individer. De nämnde flera gånger om jag vet varför de gör såhär och frågade också vad jag själv ansåg om dessa lagar och hur de arbetade.

Självklart sa jag att jag tycker det rent ut sagt är förjävligt. Odemokratiskt och kränkande att gå på folk enbart på hur de ser ut och INGENTING annat. Inga bevis INGET. Man är dömd tills motsatsen är bevisad. Och de sa att de absolut kunde hålla med mig i det jag sa.

Dock sade jag att jag förstår att poliserna ute på gatan endast gör sitt jobb och de inte alltid håller med vad deras chefer och högre uppsatta sätter för uppgifter. Dom var mycket trevliga och de tyckte också att det varit roligt att träffa mig när vi gick skilda vägar.

Jag gick in på gymmet för att göra det jag kom för, och de gick in för att använda sina magiska ögon för att se om man är misstänkt eller ej..

Lite tankar bara såhär efteråt så är det så typiskt.. De säger att en av anledningarna är för att blandar man alkolhol och diverse preparat blir man farlig, no shit!

Steroider och diverse dopingpreparat är tydligen så farliga att man måste UPPSÖKA misstänkta personer och be dem göra pissprov för att se om de är "påverkade".

Sluta staten och polisen, vi vet mycket väl att detta handlar om att tjäna enkla pengar och få bättre statistik i protokollet.

Slutligen vill jag säga att när jag får brevet om att fallet blivit nedlagt och man pissat negativt. Lägger jag upp det här på bloggen och på fejan :)

Tack för din tid,
Hane!



2 kommentarer:

  1. Helt förjävligt att polisen får hålla på att göra såhär.

    Håller med det du skriver till 100%

    SvaraRadera