söndag, april 28, 2013

Bästa passet på 8 år hittills.

Helt makalöst pass, det är allt jag kan säga. Måste haft en sjuk dagsform för kände mig fokuserad passet igenom och kändes som att jag kunde träna 1 timma till trots grymma stats!

Första övningen på bröst gick jag upp på 155kg och gjorde det snyggt och utan problem. 160kg fick jag dock inte upp utan ett litet hjälplyft med två pekfingrar från passaren. Var dock väldigt nöjd med 155kg då jag verkligen inte är bra i bänkpress annars.

Tog inga bilder från dagens pass så lägger upp en randombild från sista träningpasset innan SM förra året :) 



Att lägga upp träningen för styrka och lägre reps för att sedan ha siktet på det från start är grymt kul istället för att alltid köra hur strikt som helst :)

Andra övningen (lutande bänk) gjorde jag ett PB, hade först tänkt att bara köra på 130kg som max men det gick alldeles för enkelt! Gick upp på 140 och pangande på en 4a! (redan där pb i lutande)

Då slängde jag på 150kg där och brakade upp en relativt enkel 1a iaf. Sjukt nöjd och resten av passet var så skönt. Det bokstavligen lyste om mina ögon! :D

Avslutar med hantelpressar, och sen flyes i cable!

Undet tiden jag bänkar gillar jag att supersetta biceps, gick upp på 42kg som mest (3a) sedan 48kg på hammercurls (typ 5-6reps).

Sista övningen är sittande curls, strikta och fina, 30 kg max där.

Tror jag fick med allt, sammanfattningsvis känns det som att man är sjukt glad bara. Känns som att allt går lättare just nu och man mår så grymt bra både psykiskt och fysiskt. Kan vara våren eller en blandning av massor av positiva ting!

Imorgon ben! Ser fram emot det!

1 kommentar: