torsdag, april 25, 2013

Styrka dag 3


Trodde passet skulle gå bättre än vad det gick idag. Vet inte vad det var men med axlar blir jag alltid lite spak redan efter första tunga övningen. (Hantelpress)

Gick upp på 50kgs hantlarna (största på detta gym) och drog av en 8+ iaf, räknade inte.

Andra övningen var sittande militärpressar. Där gick jag upp på 110kg som mest, dom var alldeles för tunga, tror jag gjorde lite dålig planering iom att jag gjorde en 7-8 på 100kg just innan. Skulle stannat på en 4a och satsat på 110 på sista.

Annars var det bara pumpa ur de sista övningarna tillsammans med tricepsövningarna.

Gick efter tricepspushdowns gick jag på hantlarna och gjorde sittande hantelpushups? Har ingen aning om vad övningen heter faktiskt, ganska ny på den då jag tidigare fått lite ont i armbågarna av just den övningen. (bilden längst ner till höger) :)

Bjuder på en bild från passet som jag även lagt upp på instagram. Inte sötast i stan, men det får gå för denna gång! =D

Imorgon rygg! Blir lite mark bland annat :) Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar