onsdag, maj 22, 2013

En vecka på diet och cardio


I måndags hade jag och Mathilda varit på diet och gjort cardio varje dag i en vecka. Det går framåt varje dag och det blir snabbt synliga resultat då man sköter det ordentligt!

Vi försöker inte att köra en tävlingsdeff såklart, men 30 minuter morgoncardio på crosstrainer fast ibland går vi ut en runda på dryga 70 minuter. Det är allt som krävs plus att ändra maten helt för att få bra och snabba resultat.

Vi har tänkt att köra i 4 veckor, så vi lär inte bli supersuper men helt klart strand/sommarsnygga ;)

Idag var vi i Vetlanda och tränade på F&S efter att jag varit inne på arbetsförmedlingen. Känns inte kul att köra ca 2 mil för 15 minuters samtal. Utan vi tog tillfället i akt och tränade på ett annat gym.

Var ben och vader för mig på schemat, testade en ny övning. Påminner lite om hackliften fast en nyare variant som inte går på "spår" så att säga haha. Var väldigt skön!

Annars vart det knäböj, benspark och lårcurl. Dom hade ärligt talat inte så mkt mer för benen där. Tyvärr måste jag säga.. Satsa mer på fler och roliga benövningar/maskiner. Iaf en liggande benpress till så man får mata på med lite vikt!

Hann inte med cardion på morgonen så idag vart det ett undantag och jag körde 30 minuter direkt efter benpasset. Var sjukt jobbigt de första 5 minuterna! Hade druckit rätt mkt just innan jag ställde mig på crossen så fick mjältugg direkt också. Men härdade igenom och det gick lättare och lättare eftersom!

Imorgon är det vila, endast cardio!

Troligen får jag gårdagens gosiga beställning av bästa mmsports! ;)

Ska bli kul med nya produkter! In å köp! LÄNK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar