söndag, maj 05, 2013

Tar en vila

Nä.. Kände inatt och även idag under dagen att allt inte står rätt till. Har lite slem i halsen, och hade lite ont i halsen då jag vaknade.




Har varit trött under dagen, och känt mig orkeslös. Visst, det är söndag och det var en lång dag igår. Dock har jag alltid lyssnat på min kropp och därmed aldrig skadat mig eller vart borta för länge från träningen pga liknande saker.

Gick till gymmet för att träna ben, men t.o.m uppvärmningen på cykeln kändes jobbig, prövade sänka "trögheten" på nivån men vart inte lättare för det. Gjorde ett uppvärmningsset på liggande benpressen, lårmuskeln i båda benen kändes rostiga. Ställde mig upp, tog på mig jackan, hämtade packningen och gick hem igen.

Därför tar jag en vila från träningen tills allt känns normalt igen. Kan vara på gång att bli sjuk, och det skulle ju vara skönt att motarbeta det med vila, återhämtning för kropp och själ och näring. Brukar faktiskt ofta bli sjuk efter tunga veckor som jag haft med träningen, då den gått som bäst och man gjort bra ifrån sig. DOCK har jag alltid väntat in i det sista och blivit REJÄLT sjuk. Det ska jag inte bli denna gång ;)

Även om jag inte blir sjuk kommer jag i a f vila i 4 dagar, t.o.m onsdag. Är med andra ord tillbaka på torsdag tidigast.

Mycket stretching och MAT som gäller dessa dagar framöver så ska man snart vara tillbaka!

Kör hårt ni andra, för det har jag gjort på senaste! ;)

Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar