söndag, juni 02, 2013

Imorgon 3 veckor på diet

Imorgon har jag och Mathilda varit 3 veckor på diet och cardio. För mig går det som planerat, vill inte gå ner för snabbt utan sakta men säkert gå ner och få en finare form. Mathilda har också kört på som hon ska men igår på ätardagen tog hon sig friheten till alkohol så det kommer såklart inte vara lika bra som om hon inte hade intagit det.

Jag har gått ner ca 4-5kg medans mathilda gått ner 3 solida kilon.

Vägde igår lördag 109kg och idag lär jag väl väga lite mer efter gårdagens ätardag.

Vi var hos en av Mathildas närmsta vänner som heter Indira och hennes man Eldar då vi firade Indiras examen på högskolan. Hennes familj kommer från Bosnien så det var mycket folk och extremt mycket mat. Vi kom dit vid 15-16 tiden och stannade till 23 tiden. Och jag tror jag aldrig ätit så mkt som jag gjorde där. Det fanns oändligt med mat för oss som var där, och tilltugg fanns runt om borden. Hade något i munnen hela dagen! =D

Det märktes på dagens bröst och bicepspass. Blev knappt trött utan körde igenom passet som en beast och gick även därifrån som en beast! I skrivande stund har jag sjukt ont i musklerna, dock på ett perfekt sätt!

Kul att man kan hålla uppe vikterna och gjorde 150kg i bänken utan några bekymmer, 130 i lutande som mest och sedan som 3e övning var det inga problem med 10 reps på 50kgs hantlarna på sista setet :) Köttade flyes med hantlar, i cablecross och maskin. Matade på med biceps och supersettade samtidigt, curlade först med hantlarna upp till 42kg dock bara 3 reps, sen 46kgs hammercurls, högreps på zstången på 40kg + stång mot bänk och nå mer. Gick inte att bli trött idag!

Imorgon blir det tidigt upp vid 06.00 och köra morgoncardio, sedan iväg till Miroi och Vetlanda.
Ben på schemat, ciao!


1 kommentar: