tisdag, september 10, 2013

Gym osv

Folk har frågat mig vart jag tränar just nu och denna månad tränar jag på gammlia-gymmet där alla styrkelyftare är. Jag gillar det gymmet riktigt mycket faktiskt. Inget fancy utan det påminner mig lite om Golds-Gym Venice från 70-talet och filmen Pumping Iron. Gamla maskiner, slitna hantlar och stänger och det känns som man rest tillbaka i tiden.

Härligt med ett gym som har en riktigt "bur" för att köra knäböj i med säkerhet. Dessutom skönt med "podium" för marklyft så det inte låter lika mycket om man släpper stången förtidigt i sista repetitionen.

Jag får se vart jag tränar nästa månad för då kommer Mathilda också flytta upp och hon kommer säkerligen vilja träna på Iksu hehe. Det kommer vara ok för mig med, tycker det ska bli kul att testa på ett grymt gym med alla möjliga maskiner och möjligheter. Sen att det ligger just vid universitetet kan man försöka slå två flugor i en smäll så det inte blir så mycket rejj fram och tillbaka.

Skolan går också fint, känns verkligen som att Nät och kommunikationsteknik är rätt utbildning. Jag förstår det läraren går igenom och det är nätverk och datorer jag skött om inom familjen i sen jag var 13-14 år.

Fotbollen ikväll gick ju vägen för Svea mot Kazakstan, även om det var en rätt usel match så började den sjukt fint med mål efter 27sek. Tyvärr vann Österrike mot Irland med ett mål i 83 eller 84 minuten så de ligger precis 3p efter oss i tabellen och det är dem vi möter nästa hemmamatch (10 oktober).
Vi har allt i egna händer naturligtvis, men eftersom vi har Tyskland hemma som sistamatch den 14e oktober hoppas jag att vi kan säkra andraplatsen i gruppen och vinna mot Österrike den 10e.

Och vårt allas älskade IF Björklöven har snart väntat 3,5 år sen HA senast, och om 2 dagar, eller rättare sagt 1 dag och 19 timmar så är det nedsläpp i Umeå Arena mot Malmö! Taggad till 10000000%!!

Kämpa Löven,
och jag hoppas Umeå sluter upp och ger Löven det stöd de förtjänar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar