torsdag, september 12, 2013

Off osv

Gårdagens solning.


Nu har man gått in i djup offseason igen, iofs vart det aldrig en onseason utan bara lite över sommaren. Försöker dra mig ut och gå några gånger i veckan på promenader, blir bara runt 40 minuter och det är egentligen mest bara för jag brukar bli piggare av det. Kommer inte att dra på mig så mkt mer fett än vad jag har nu, utan kommer försöka hålla en jämn nivå nu och ligga på ett litet kcal överskott så man orkar göra små framsteg i gymmet.

Tränade ben igår, gick helt okej. Motivationen var väl 80% men kände mig lite skakig trots bra intag av mat (som vanligt). Var lugna knäböj, liggande benpress, spark, curl och rygglyft. Rygglyften gör jag med hjälp av hamstring (baksida lår) blir riktigt jobbigt och tycker det känns som att det tar sjukt bra.

Vaderna blev det 3 övningar som vanligt. Snabbt, koncentrerat och optimerat är ledorden under mina pass. Sällan över 45 minuter nu, sjukt jobbigt att pressa ner passen till så korta när man gör så många set. Men mindre vila mellan setten ger bättre fokus så känner inte att jag förlorar något på det. Optimerar med EAA direkt efter passet + Creapure, hinner inte ens gå katabol innan det vänder! BAAM!

Ska gå ut nu i det fina vädret, solen skiner och Umeå är grymt vackert just nu. Ikväll är det äntligen dags för Allsvensk premiär, Löven ska krossa Malmö och jag tippar 4-1 till Löven, sista i tom bur! Matchen visas på tv10 med start 18.30, matchen startar 19.00, dock är man självklart på plats nu när man bor här igen!

Från gårdagens solning.


1 kommentar:

  1. Impressive pump! Excellent arms, traps and delts!

    SvaraRadera