lördag, juni 27, 2009

Dag 4, Vilodag!


Sådärja!
Idag har man vila från allt slitande och pressande, det enda jag har framför mig inom träningsväg är morgoncardion som jag ska dra på om någon timma eller så! Jag vaknade tidigare än tänkt idag, klockan var 07.30 någonting, och jag hade tänkt att sova till 08.00. Dock känner jag att om jag vaknat tidigare måste jag inte lägga mig för att sova den där sista halvtimman, så jag steg upp och satte mig lite tidigare vid datorn helt enkelt!

Efter runt en halvtimmas nördande framför datorn tog jag tag i matlagningen för dagen. Jag är väl ingen mästerkock direkt, verkligen inte, jag är snarare halvtaskig i köket.. Men jag tittar mer på vad jag äter och näringsinnehåll, nu när jag är så nära tävling! På bilden nedan ser ni dagens och nästan alla andra dagars meny, Kycklingfiléer.

De är mkt fint kryddade med liite salt och perfekt med peppar.
Inte så svårt med andra ord..


Tyvärr hade vi inte tillräckligt med ris för att göra en full gryta, så jag väntar med att laga ris till efter cardiopasset!
Vi hade liks ungefär en portion ris kvar sedan gårdagens last, den tar jag när jag kommer hem till mina filéer.

Igår skrev vi in all fakta de behövde om mig för mitt tävlande, och efter det kollade John så att jag visste ungefär hur alla poser gick till osv. Naturligtvis vet jag det, men nu gäller det att träna resten av dagarna på att posa, MINST 15-20 minuter per dag! Börjar kännas lite pirrigt nu faktiskt, men samtidigt kul såklart, speciellt när John sa att han trodde att jag lätt kunde ta pallplacering! Om jag tar det, då skulle jag fan bli riktigt jävla överlycklig faktiskt!

Eftersom jag får en sådan bra motivation av att bo med John och Saul, som båda är riktigt intresserade av bodybuilding och hård träning, är det svårt att inte tycka om allt vi gör här. Jag ser fram emot dagens cardiopass, och jag tycker att det känns tråkigt att inte träna hårt idag, men jag måste också vila. Det är tråkigt, men kroppen behöver det!

Dessutom skulle jag inte vilja träna överkropp idag, jag har riktig träningsvärk i axlar och biceps, gör ONT!

Nu ska jag titta till kycklingen,
Återkommer efter cardiopasset om vad som kommer hända idag!

Peace

Nu har man varit på Cardion, fyfan... Jag ska aldrig mer stiga upp tidigt för att vänta på att dra på kardiopasset..
Jag steg ju som sagt upp runt 07.30, vi stack till gymmet för cardio runt 12.00... Och jag åt ju ingen frukost.. Så jag mådde inte så bra efteråt, dock dock hade jag tagit 2 prottedrinkar och BCAA innan, men ändå!

Passet gick hur som helst bra, när jag väl fått musik i öronen och fått blodet att flöda, så var det inga problem att köra på hårt som vanligt! Som ni ser på bilden under var detta dagens cardioutstyrsel, inte brillorna och skorna dock.. Men det andra, och som ni då förstår, så var det ännu varmare än vanligt idag! Jag tror att om man ska bli en bra byggare, måste man fan tycka om att plåga sig lite för att ta sig framåt!


Jag spände verkligen mina hams och glutes så sjukt hårt idag, mycket bättre än igår, under tiden jag gick på treadmillen.
Jag rekommenderar den övningen starkt till de som vill få bättre delning på sina hams och glutes, ställ bara in lutningen på max och tryck distingt med fötterna i varje steg!

Nu ska vi dra till ett poolområde!
Återkommer senare!
BYE!

Detta var det andra poolområdet vi varit på, helt klart mycket större än det andra, men det jag gillade mer med det andra poolområdet var att vi kunde själva gå dit. Dessutom var det ganska många äldre som var i det stora poolområdet, dock var det fint osv, skönt med en massa värme och sol dessutom..

Det var inte ens skönt när solen tittade fram mellan molnen, det blir verkligen för varmt då.. Jag föredrar att solen ska vara lite skymd av lite moln, det blir lite kyligare, och man bränner sig inte lika lätt = fin brunfärg!
När jag och Saul låg och solade kom jag fram till att det exakt är 14 dagar, altså två veckor kvar till tävlingen..
Invägning osv sker den 10e Juli, och tävlingen sker den 11e, det närmar sig, jag ska ta och äta ett mål till nu.. Sen efter det blir det poseringsträning!

Här är lite bilder på hur allt såg ut idag, PLUS min fina middag, kyckling på mörkt bröd och äggröra!

Såhär såg det större pool området ut då!







Min fina middag... God var den iaf!



John är ute med sina vänner ikv, och Saul ska ut och spela poker.. Så jag blir ensam ikv, som tur är går alla älskar raymond 10.00! Imorgon blir det att träna Quads och Calves, tror det blir lite lats och traps också!

Peace!

4 kommentarer:

  1. Tja, grymt nice de verkar där borta, de verkar ju gå bra. Tänkte bara kolla om du kommer kunna få själva tävlingen filmad och upplaggd här så att man får se, vore sjukt coolt att se!

    SvaraRadera
  2. Helvetet, alla som skriver har samma namn och det finns många som jag känner som har samma namn xD

    Är detta "B", Ekman eller nån annan Simon? =D

    Joo jag kan höra med Saul eller John om de kan filma med min kamera, dock så blir det ju ej så bra.. Men det går kanske att ordna!
    Tror även att de som håller i det hela kommer filma!

    Verkligen, ska göra allt för att försöka fixa det! =)

    Tack för kommentaren!

    SvaraRadera
  3. tjaa nu ä det B som skriver första gången :) trevligt att du har det roligt men saknar dig här hemma ändå! Du skulle varit med idag igen på bättnes sjukt roligt. (PS jag skriver B om det ä jag inte simon :p )

    SvaraRadera
  4. Jaha okej! xD
    Då var det någon annan Simon =)

    Lite dumt av mig att tro att du skulle skriva nått annat än B faktiskt =D !
    Aah joo jag vet, saknar er också, men tiden går fan fort altså!

    Låter riktigt kul det där med bättnes, hoppas det varma vädret håller i sig till sista augusti eller nått!

    SvaraRadera