söndag, juni 28, 2009

Dag 5, Quads och Calves med inslag av traps och lite lats!


Imorse sov jag ut lite längre, tror jag gick upp någon gång just efter 09.00!
Satte mig faktiskt inte direkt framför datorn som jag annars brukar, utan jag gick direkt till köket för att krydda mina fiskfiléer och sedan sätta dem i ugnen!

Det är faktiskt riktigt drygt under deff att måsta göra allt detta själv, jag är faktiskt, som de som känner mig vet om, ganska bortskämd när det gäller mat och vem som gör den åt mig. Och nu när det är deff och allt är det inte lika skönt att måsta ställa sig framför spisen och koka ris, baka kyckling, fisk och kött direkt på morgonen.

John berättade dock innan jag skulle komma att om jag inte redan är det, så kommer han att göra mig till en självständig individ i fortsättningen, och redan efter snart en vecka, så har han lyckats! Jag sover inte ens till 10.00 när jag är ledig liksom. Jag är dock riktigt tacksam över allt han gör för mig och Saul, att han bjuder oss till hans hem och att vi får en massa hjälp och motivation, tips osv. Att han bjuder på allt är ju heller inte helt fel!

Men å andra sidan förstår jag ju att han kanske tycker att det är roligt osv, eftersom han själv inte har några barn, plus att han verkligen är insatt med att hjälpa ungdomar, plus att han verkligen brinner för just bodybuilding. Han vet hur svårt det är, spec för just sådana som jag och Saul, som pluggar och inte har nog med pengar osv.

Nu blir det morgoncardio, återkommer efter cardion!
Peace

Nu har man ätit dagens första mål, och tränat dagens cardiopass som i sin tur blev ganska bra!
Inte lika bra som igår, men bra gick det, helt klart! Man kan inte alltid vara på topp naturligtvis, speciellt inte när jag åt så lite som jag gjorde igår! Idag ska jag ta igen det, så att morgondagens Bröst/Tricepspass går som det ska!

Checkade in mina ben i John stora spegel som han har på väggen just efter cardiopasset, och jag måste säga.. Vi alla ser en stor skillnad på benens delningar, efter endast 3 dagars riktig fokus på att få dem bättre!
Känns jäkla intressant att se hur det kommer bli efter en vecka, och såklart på tävlingsdagen!

Snart ska jag ta mig dagens andra mål och en proteinshake, sedan är det bara att vänta på att dra till gymmet igen och träna quads och calves för sista gången (Med halvtunga vikter). Ikväll kanske det kommer upp lite bilder på hur delningen ser ut just nu, kan vara bra att se för både mig och er, om jag går åt rätt håll.. Sedan gämföra med nästa söndag kanske =)

Nu ska jag vila innan passet, återkommer senare som vanligt!

Det blir en sen sista redigering på bloggen idag, just nu känns allt riktigt bra!
Både med träningen, kosten, tröttheten osv. Jag och John stack till apoteket för att köpa vitamineral och c-vitamin till mig eftersom jag känt av lite förkylningssymtom. Jag tror att dessa symptom beror på tak fläkten i sovrummet är på högsta intervall och när jag har så lite kroppsfett, så kanske jag lättare fryser än Saul.

Trots att jag var ganska trött innan dagens benpass gjorde jag bra ifrån mig, körde på precis som i Sverige om inte tyngre.
På de liggande benpressarna låg jag och blundade medans jag pressade upp viktplattan, även fast det var tungt kändes det riktigt bra! Dock hade jag inte för mycket vikt, utan jag vilade lite mindre mellan setten och lade på 20 kg åt gången, då vart det istället runt 6 set liggandes ist för 3 tunga!

Tränade vaderna som då jag tränade hams på dag 1, pressade upp vikten med vaden och höll i 2 sekunder i maxläget, för att sedan göra om samma sak igen! Tror verkligen att detta är mitt bästa sett för att få upp vaderna faktiskt, de känns faktiskt mycket bättre och jag har bättre kordination i dem när jag flexar dem.

Efter vaderna hade Saul runt 25 minuter kvar på sitt pass, så jag tog och gjorde min nya övning för att få bredare rygg, plus att jag gjorde månadens trapsövning. Precis som planerat vill säga!

Nyss har jag gått igenom min individuella posingrutin, och den börjar sitta ganska bra.. Nu är det bara att träna mer på det finstilta, vad jag ska göra under byte av poser, träna på att hålla poserna längre osv. Det ser dock riktigt bra ut har jag fått höra!

Nu ska jag lägga mig och sova, upp igen kring 08.30 så jag får en liten sovmorgon, kan vara bra för att bli kvitt den lilla förkylning jag har! Morgondagens pass kommer bestå av bröst och triceps, sen är min första vecka över faktiskt!

Sov gott å så hörs vi imorrn


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar