fredag, juni 26, 2009

Dag 3, Florida (OBS. VIDEOKLIPP)

Väljer självmant att stiga upp lite tidigare än vad jag gjorde igår, eftersom det var tänkt att jag skulle göra min morgoncardio runt 09.30.. Dock kom jag dit runt 10.30 igår, därför insåg jag ganska snabbt att jag måste stiga upp runt en timma tidigare, inte så svårt att inse! Nu är klockan 08.30, har redan satt på riset att koka och Saul och John ligger och sover!

Vissa kanske tror att detta är en semester för mig, haha det är aldrig semester för någon som är seriös med sitt idrottsutövande! Speciellt inte en kroppsbyggare som är runt 2 veckor från tävling! Dock tror jag att det kommer bli bra mycket mindre cardio efter tävlingen, kanske 2 gånger i veckan, eftersom jag ändå tycker att träningen går bättre om man tränar lite kondition också!

Fyfan va denna natt har varit dryg, jag måste fan ha nått fel på min blåsa!? Visst.. Det kanske inte var så smart att sitta och klunka en massa vatten framför Everybody Loves Raymond just innan läggdags, men satan altså, jag fick gå upp och pissa 5 JÄVLIGT jobbiga gånger.. Dessutom slår jag alltid min skalle i en lampa som sitter aldeles för lågt, och som dessutom sitter just utanför mitt och Sauls rum. Jag behöver bara öppna dörren, ta ett steg ut och sedan svär man lite lätt och tar sig in på toan.

Aja, ska ta och checka till riset lite mer nu!
Återkommer efter cardion!
Peace!

Blir nog bara bra det där!


....Behöver jag säga mer? Har fan på MSN ljudet, han märker ingenting..



Nu har jag varit och kört cardion och ätit ett mål efter det!
Jag glömde att skriva det igår, men igårkväll testade jag mina posingtrunks.. John tyckte att dem var heelt OK! Framifrån såg jag extremt bra ut, men bakifrån som de flesta har lite problem med.. Såg jag inte lika bra ut.. Delningarna på hams och glutes var inte så jävla bra om man säger så.. Men John säger att det inte är några problem eftersom jag är så pass fettfri behöver jag bara tappa mer vatten, lite mer fett ofc, men också köra mer cardio med fokus på just delning!

Därför idag körde jag först 10 minuter på crosstraininer med tungt motstånd, spände quadsen varje steg och jag kände verkligen hur det brände mellan musklerna. Men efter det, tog jag tag i treadmillen och körde på full lutning och gick i 20 minuter och spände glutes, hams och vader varje jävla steg! FAAAN vad det brände!! Helvete, om inte detta ger utdelning, då äre lika bra att bli rullstolsbunden bodybuilder!

Nämen skämtåsido, John säger att han vet att detta kommer bli riktigt bra, allt kommer tima bra, så det är bara att fortsätta som jag gör nu ända fram till tävling!

En annan sak som vi pratade om igår, jag och John, var just om min kropp osv.
Jag frågade John när han kollade på mig när jag hade tagit av mig till tanktopen om jag var större än vad han hade trott,
nu när han sett mig i verkligheten tänkte jag. Jag frågade eftersom han verkligen glodde, precis som alla andra som ser mig för första gången irl. Jag och som alla andra, tycker att alla bilder missvisar min storlek irl.

Dock så säger John att så inte var fallet.. Att han visste att jag skulle vara ungefär så här stor, eftersom han är så erfaren osv. Dock lite senare på kvällen när vi chillade framför TVn sa han nått i stil med:
"David, about the thing in the gym today, when you asked me about your body, I knew even before I saw you in real life.. That you are one of the best bodybuilders in the world in your age, and still natural, that's why I paid you to get here and train!"

Efter han sa det, har jag tänkt en hel del på detta.. Det var verkligen sjukt att höra.. Jag fick en sådan chock av att höra det där att jag bara vill träna hela jävla tiden. Det är helt enkelt otroligt hur jag känner just nu, jag menar, han säger inte så bara för att göra mig glad, eftersom Saul också är här, men han fick betala resan själv osv.

Nu snart ska jag iväg och träna igen, idag blir det som sagt armar och axlar, mina bästa muskelgrupper!
Får se om det blir nå foton och kanske lite filmande på någon övning!

Hear from ya later ok?
Sure hope so!

Peace!

Nu sitter jag framför datorn igen, som vanligt höll jag på säga, nämen dagens pass gick riktigt bra!
Axlar och biceps är ju lite av min specialitet om jag får säga det själv, och det vart ungefär exakt samma upplägg som då jag tränar i Umeå och Sverige! Just efter passet stack vi för att köpa 2 nya shakers till mig, jag hatar verkligen när shakerna inte funkar som de ska, d.v.s. att de läcker när man skakar.. Så jag har 3 st nya, fick med en bodybuilding.com shaker när John beställde proteinet osv.

De två andra nya shakerna



Har träffat på lite fler ungdomar som John brukar träna, och en av dem, tror hans namn var Michael, var faktiskt riktigt bra! Hade extremt bra genetik för FETA triceps, och det var precis vad han tränade!
I Amerika är människorna verkligen inte rädda för att prata med en, de visar intresse och är nästan övertrevliga när det kommer till kommentarer kring kroppen osv. De ger otroligt mycket komplimanger och det är riktigt kul!

Jag filmade som sagt ett litet videoklipp idag, eller rättare sagt så var det Saul som filmade, tyvärr har min kamera EXTREMT jävla dåligt ljudupptag, men om man höjer volymen tillräckligt hör man att jag pratar lite Svenska, blandat med engelska (När jag pratar med Saul.)

Lite fakta om videoklippet då:
Tränar som sagt Biceps, sista settet på sista övningen, slutet av passet!
Första gången jag testar på denna maskin faktiskt, jag gillade den verkligen, och som man kanske ser så blir min peak ihop sig väldigt bra under utförandet. Jag ger övningen 4/5, anledningen till varför det inte vart en hel femma, beror just på att det inte var så jätteskönt för armbågarna.. Men annars!

Videoklippet, Florida dag 3, 26 Juni 09

12 kommentarer:

  1. Alltså Grabben :P one of the best! keep up the good work!

    SvaraRadera
  2. haha yeah xD Fun to hear though! =)
    Filmade just lite från gymmet, inge speciellt dock =)

    Kommer upp när jag ätit osv, dock är det ju sovdags snart för er ;)

    SvaraRadera
  3. Skulle vara kul att se hur Wayne och Saul ser ut också. Hur länge är det kvar till tävlingen nu? Du kanske har skrivit det på body eller tidigare i bloggen, isf har jag missat det.

    Lycka till iaf, lär gå bra!
    Denna ska följas, intressant läsning!

    SvaraRadera
  4. haha det kommer väl, Saul känner sig fet just nu eftersom han bulkar lite lätt! Men det kommer så småningom! Och det finns ingen som heter Wayne, jag skulle tro att du menar John! =)

    Tävlingen är den 10 Juli, så ungefär 2 veckor!

    Tack, och jag hoppas det kommer gå bra, men som sagt.. Det är ingen testad tävling så det kommer bli tufft!

    MYCKET roligt att höra mannen!
    Hör gärna av dig om det är nått du undrar om framöver!

    SvaraRadera
  5. Jag tror jag har sagt det till flera stycken.."du blir sveriges arnold"! Många som är avundsjuka på vägen men det är bara köra över dom ;) / Jimmy

    SvaraRadera
  6. Bra video! Kul att höra lite norrländska också :)

    Du har verkligen framtiden för dig som fitness-modell: fantastisk fysik, bra ansikte och en märklig (men bra) kombination av ödmjukhet och skrytigt självförtroende.

    SvaraRadera
  7. Tack Jimmy, riktigt fina ord det där! =)

    Sen ser man ju vad som händer, men just nu känns det riktigt bra när det gäller kroppsbyggning och den biten!

    SvaraRadera
  8. Och till Hasse,

    Kul att du gillade videon, och norrländska är ju det enda som gäller enligt mig ;)

    HAHA, joodu! Jag är en person som gärna håller fram andra, pushar andra till att bli bättre och som även ger beröm! Jag vet att sådant hjälper en på vägen, det är också SJUKT viktigt för denna sport att det kommer upp mer folk som utövar den. Ju mer som fattar tycke för bodybuilding i Umeå och Sverige, ju mer accepterade kommer vi byggare bli =)

    Och utan självförtroende, vilket jag en gång i tiden hade sparsamt lite av, skulle jag säkerligen inte inte vara där jag är idag om jag säger så!

    Tack Hasse, mycket bra observeringar!

    SvaraRadera
  9. grymt bra är du ! helt fantastisk kroppsbyggnad ! men måste säga att jag har tänkt fråga dig om råd på usm men har aldrig vågat av rädsla att du skulle skratta åt mig eller nått men ska nog ta mod till mig när du kommer tillbaka!
    MVH // Anton

    SvaraRadera
  10. Tack för kommentaren Anton!

    Men va?
    Har jag någon gång verkat arg på någon på USM lr? xD Jag är fan gladast av alla där känns det som, dock kanske jag inte ser så snäll ut då jag gör mina övningar, men kom och hör dig för när jag vila mellan setten! Men naturligtvis orkar jag inte typ gå å visa en massa osv xD!

    Ta mod, självklart!

    SvaraRadera
  11. Nästa gång gör du ett extra reps för mig!! så att din biceps spricker!! :D // "B"

    SvaraRadera
  12. haha joo jag glömde fan att göra en för dig också xD

    SvaraRadera