onsdag, juni 24, 2009

Första morgonen i Florida.

Har ganska precis vaknat och jag måste säga att det är väldigt viktigt att ha AC här i Florida... Annars skulle man nog inte kunnat leva här! Det är riktigt kvavt osv, känner på mig att jag kommer svettas en hel del nu under min första cardio nu! Hinner inte skriva så mkt mer, men jag kommer i fortsättningen skriva eftersom dagen går! =)

Jag kommer skriva varje gång jag går in på datorn efter varje pass osv.

Lite senare idag blir det hamstrings och calves som ska nötas, ska bli skönt att få veta att man lever igen, efter denna dryga resa.. Räknade ut att jag var "resandes" i sammanlagt 40 timmar + innan jag fick sova i en riktig säng!

Återkommer med mer info om dagen lite senare då,

(Dessutom har jag raderat lite bilder på bloggen eftersom jag insett att det kan leda till felaktiga "fans"..)

Peace!






Nu har jag hunnit slappna av ett tag efter morgoncardion som för övrigt gick riktigt bra! Har nu fått titta på hur gymmet ser ut, och det var riktigt nice! Tyvärr tränar jag inte på Gold´s, men jag tränar på en annan känd gymkedja som heter "LA Fitness". Trivdes riktigt bra där, såg dock typ endast en bra byggare där.. Resten var vanliga "motionärer" haha!

Först vart det mage och korsrygg som vanligt under cardion, och efter det gick jag upp på övervåningen för att köra 15 minuters crosstrainer och sedan 5 minuters "trampmaskin".

Kan direkt säga att när jag tränat runt 2,5 minut på crosstrainern här, då svettades jag lika mycket som jag brukar göra efter 25 minuter i Umeå!! Känns dock riktigt bra att svettas så mycket, man känner att man gör någonting iaf, DOCK viktigt att dricka vatten naturligtvis!

Nu innan vi ska dra och träna dagens andra pass blir det att köpa in lite kostillskott!
John tycker att vi ska köpa endast det bästa! =D

Återkommer senare som vanligt med lite tankar kring dagens hams och calves pass!
Peace!




Dessa produkter var det vi tog och köpte åt mig, preworkoutprodukten naNO Vapor från Muscletech, VPX´s "Meltdown" som fettförbrännare för att få bort det sista innan tävling.. (Om den nu fungerar vill säga) Dock kommer jag bara tro att den funkar, för att sedan själv jobba hårdare.. Det trodde John iaf! xD
Och sist men inte minst så vart det vanligt Krealkalyn som jag även använder mig av där hemma!!

Dagens Hams och Calvespass gick riktigt bra, man kämpar på lite extra nu när man är ny på gymmet osv.
Dock kom det fram, precis som i tyskland, några personer för att prata och hörde vart jag kom ifrån osv.. Riktigt kul faktiskt, längtar till att få träna imorgon igen!

De hade nästan alla maskiner som jag brukar använda mig av där hemma, det enda de inte hade var just hamscurlen som man står upp och kör, utan det var den liggande varianten.. Den funkade dock finfint! Man måste göra det bästa av alla situationer!

John kollade in mitt utförande på alla övningar och han tyckte att det var riktigt bra! Han skulle gärna vilja att jag pressade lite mer vikter dock, men jag sa att jag inte ville göra det innan jag fått mina MSM (ledkostillskott).
Nu under diet är det viktigt att träna riktigt och INTE för hårt!

På slutet av mina hams körde jag 4 st set med 20 utfallsteg med vikter, jag vilade nästan ingenting mellan setten, vilket vart SJUKT jobbigt som ni förstår!! =D

Under mina vadpressar tvingade John mig att hålla mina vader spända i 2 sekunder i slutet av utförandet!
Det tog på riktigt fruktansvärt mycket då och det kommer jag fortsätta med vill jag lova!

Nu ska vi snart äta för andra gången efter passet, ni vet vad menyn är vid detta lag, men alltid lika gott!
Efter det blir det nog att dra ut å slappa i kvällssolen och vid poolen!

Imorgon ska jag mörda min rygg! RIKTIGT MÖRDA!
Det ska bli så skönt att gå runt med ett fett GASP tanktoplinne vill jag lova!!

Återkommer imorgon!
Peace!

10 kommentarer:

  1. Släng gärna upp en bild på tillskotten sen!
    All lycka till
    MVH

    SvaraRadera
  2. Okej jag gör så!
    Dock har John beställt Whey 100 Gold och BCAAs till mig som kommer nu snart!

    Men tar kort på de andra.. Tror dock att det blir NaNo vapor och nån creatinprodukt! =)

    Du ser ju =)

    SvaraRadera
  3. Philip Åsgård25 juni 2009 kl. 00:06

    David kör BSN, mycket bättre än muscletech. Om du nu ska köra kreatin så köp Bsn cellmass och möjligtvis Noxplode men den skulle jag nog skippa :) Men jag rekommenderar cellmass den kommer inte göra dig missnöjd! :D

    SvaraRadera
  4. Okej, dock så har jag redan köpt från muscletech faktiskt! Men jag köpte bara naNO Vapor som pre, sen vart det vanligt krealkalyn och ville dessutom testa på fettförbrännaren "Meltdown" från VPX.. Jag menar.. Om jag får produkterna så äre ju chill! =)

    Ska bli intressant att testa imorgon!!

    SvaraRadera
  5. Grymt av rang David! :) så jäkla kul att följa denna blogg:P

    SvaraRadera
  6. Tack ska du ha!
    Skönt att höra att det till och med är roligt att följa den xD!

    Får man fråga vilken André det är? Om det är brorsan eller någon annan?

    Dock låter det inte som att brorsan skulle skriva sådär xD Så jag antar att det är någon annan! =)

    SvaraRadera
  7. Grattis på namnsdagen 25/6. Pappa

    SvaraRadera
  8. Haha tack Pappa!
    Jag visste inte ens om det! =)

    SvaraRadera
  9. Fan va kul att det börjar hända saker för dig! Jag har varit borta så länge så har inte riktigt hängt med i dina svängar, var har hänt? ;)

    Tina

    SvaraRadera
  10. Tack hörru!
    Känner igen namnet men får inte fram något ansikte på någon Tina.. Har vi snackat på msn, apberget, facebook lr nått?

    Jadu det som har hänt är att jag just innan Amerika-resan var och fotades privat hos en atlet/fitness-fotograf, sen nu är jag som sagt i florida för att träna och tävla seriöst i 6 veckor =)

    SvaraRadera