måndag, juli 27, 2009

Axlar, Traps och Vader!

Denna dag har varit ganska tråkig, dåligt väder, ganska sen träning.. Inte mkt att göra med andra ord.
Jag har dock hittat ett lätt sätt att trycka i sig tonfisk på ett riktigt gott och trevligt sätt, genom att först blanda en burk tonfisk med ris i en skål. Värma det i mikron i 60 sekunder innan jag blandar i lite majonnäs!
Inga problem att få ner i magen, jag gillar det faktiskt! Har ätit det tre gånger idag!

Dagens träning vart ett långt och skönt pass, där jag för en gång skull inte behövde vänta på de andra, utan vi vart klara ungefär samtidigt!

Axelpressarna gick riktigt bra, men jag bestämde mig inte för att höja på vikterna, utan låg på 80lbs hantlarna på första settet och höjde med 10 lbs per hantel och set i 3 set!

Stångpressarna gjorde jag i smithen, avslutar tredje settet på över hundra kg pressar bakom huvudet. 8 reps

Sedan var det dags för bakre axlarna och axelflyes stående framåtlutad. Här kör jag lite extra set eftersom jag gillar att få ett galet tryck i axlarnas baksida!

Nu som fjärde övning tränar jag bakre axlar med flyesmaskinen, 3 set tungt!

Som sista övning kör jag vanliga hantelresningar ut från kroppens sida, lätt från början, och håller hantlarna uppe ett tag i luften, för att sedan på sista settet gå upp på lite tyngre vikter!

På traps körde jag shrugs med hantlar, mina shrugs utför jag genom att rotera runt hantlarna sakta med hjälp av nacken. Inga konstigheter, superset och samma vikt hela tiden. Idag var jag ganska trött i underarmarna så jag använde mig endast av 80lbs hantlar!

Samma sak som vanligt med vaderna, sittande vadpressar och sedan stående.
5 set på de sittande, höjer med 11 kg per set, börjar dock på 40kg.

De stående pressarna kör jag superset, stretch i tio sekunder innan jag kör nästa set, 6 snabba set sedan dags att inta gainern och dra hem för att äta!

Och idag gick jag och Saul till McDonald's, jag tryckte i mig en Big N Tasty meny med plusmeny och dessutom 4 extra chicken McNuggets och 3 extra cheesburgare ;)
Det var inte så äckligt, det var riktigt jävla gott, och det är så sjukt mkt billigare här än i Sverige! Bara att passa på att äta årets skräpmat här i USA!

Imorgon är det vila, och vi har planerat att dra till Miami beach för att ta det lugnt och njuta av livet =)

Återkommer såklart med ev. händelser imorrn!

4 kommentarer:

  1. Sitter här och väntar på en update, har följt din blogg sen start och måste säga att jag är nå jävulst imponerad av din fysik i så unga år, du kommer gå långt, och även om resultatet på NCP inte blev vad du tänkt dig så ska du inte misströsta, tror det var en engångsföreteelse och att du hädanefter kommer placera dig i topp.

    Du är en inspiration till oss alla, och trots att man har en rejäl hög mer år (och mindre muskler) på nacken än dig ser jag upp till dig och det du åstadkommer. Får hoppas man kommer upp till 20% av din fysik.

    Följer din blogg och önskar dig lycka till i framtiden, se till att njuta av sista tiden i byggmeckat nu! =)

    Mvh/Djaanii

    SvaraRadera
  2. ska nog testa ditt sätt att äta tonfisk :P, jag äter tonfisk varje dag men till slut så smakar de lite äckligt, bra pass annars, undrar bara hur du brukar träna vaderna? lite svårt för mig att uvecklas när det gäller vader

    SvaraRadera
  3. Till Djaanii:
    Riktigt kul att höra, och nu när jag smält "besvikelsen" i tävlingen och kollar bakåt så inser jag ändå att jag ska vara nöjd. Jag placerade mig 4a och killen som placerade sig 6a kom 2a på NPC Junior Nationals förra året och är lika gammal som mig!

    Låter som att du inte har så höga tankar om dig, och det tycker jag att du ska ändra på! Utan höga tankar finns det inte mycket kostillskott som hjälper dig heller, sikta högre och tro på dig mannen =)

    Tack, och det ska jag göra!!

    SvaraRadera
  4. Till Fidel:
    Det tycker jag att du ska testa, mycket lättare måste jag säga att det är. Jag kunde inte äta tonfisk innan, eftersom jag föråt mig på det förra året xD

    När jag tränar vader tränar jag oftast 2 övningar per gång, och 5-6 set per övning. Jag har en speciell teknik som jag hoppas kommer fylla ut mina vader där jag håller vaderna i "spänt" läge under varje reps i 2 sekunder osv.

    Testa det! =)

    SvaraRadera