onsdag, juli 29, 2009

Gårdagens vilodag och dagens pass!

Varför det inte vart något inlägg igår beror just på att internet här låg nere och kruppade extra mycket istället för bara mycket .. haha!

Detta är dock vad som skulle ha skrivits igår här nedan:

Nu har man ganska precis kommit hem från en dag i Miami's innerstads tempo och värme.
Den lilla resan varade i runt 12 timmar.. 12 timmar av värme, sol, mat, mer mat, glass och en massa skratt!

Höjdpunkten från dagen måste jag ändå säga vara när vi badade, och alla var i vattnet, Jag, John, Saul och Amin's bror Shariff! Och helt från ingenvart utbrister John av fasa "Shark!" skriker och ser helt skärrad ut, och vem som helst kan säga att det var någonting stort framför honom när man såg hans ansiktsuttryck!

Shariff och John började simma som in i helvetet snabbt in mot stranden och jag och Saul var lite längre ut i vattnet, men jag började också simma in mot stranden. Dock verkar Saul inte bry sig om vad som händer (eller så fattar han inte) .. I alla fall, när vi kommer in till stranden fick vi skrika på Saul så att han fattade att han ska in så snabbt som möjligt.

När vi väl var inne så släpper chocken och jag och John bröjar diskutera händelsen och hur han såg ut och hur jääävla snabbt John simmade, helt sjukt snabbt för att vara skadad över allt i kroppen. Dock fick John ta det lugnt resten av dagen, han hade riktigt ont i ryggen efter simmningsrekordet!

Jag låg sedan på stranden och skrattade medans jag stektes av den varma sköna solen!

Efter en hel dags stekande i solen blir man ganska så trött och sliten, så då gick vi in mot strandens alla restauranger och barer och tog oss en jävligt god middag på en sydamerikans restaurang! Första gången jag åt det jag nu åt, men det var riktigt sjukt gott!

Och efter maten gick vi till en skadad glassbar, där de hade allt man kunde tänka sig!
Det var en lyckad dessert kan man lugnt säga!

Sen gick vi runt och njöt av Miamis kväll och allt som hände där =)
MYCKET folk för att vara en måndagskväll, men är det sommar så är det!
En sjukt värd dag, med mycket skratt och upplevelser! =)

Lite bilder här nedan!

På ingång till staden och south beach!



Lite south beach



Lite mer Miami South Beach (Måndag, inte så farligt med folk)



Gång till käk efter dagen!



En bild



Jag och Sharif på glasstället!



Min feta glass!



Hemvägen och miami downtown!



Dagens pass kommer lite senare, eftersom jag om 20 min ska dra och införskaffa lite käk till kåken!
Förhoppningsvis sista införskaffningen av mat innan jag drar hem ;)
återkommer om nån timma eller nått =)

Peace

4 kommentarer:

  1. Haha, Saul verkar ju för skön! Eller korkad kanske man ska kalla det xD

    SvaraRadera
  2. Till Giljotinen:
    Haha korkad kan man verkligen kalla honom! xD
    Och rolig för den delen, han anser att han är 2 poäng ifrån en geni, skulle snarare säga att han är 2 poäng under medel =D

    SvaraRadera
  3. haha så roligt!, fan va skönt ni hade det, miami är alltid skönt, var det en haj ni såg eller inbillade ni er bara :)?

    SvaraRadera
  4. haha verkligen!
    Njaa, första gången då det var jag och Adrian förra veckan, då var det garanterat, för då såg jag med egna ögon.. Jag tror dock att det var en stor fisk eller en "sting ray" som John såg xD

    SvaraRadera