söndag, juli 26, 2009

Framsida lår och mage, helvetet va skönt!

Älskar verkligen att träna ben nu, det är verkligen förns nu jag förstår varför många andra tycker att ben är skönt.. Det beror på att när man börjar få det där trycket, efter nått års träning, så att man inte kan stå efter setten, eftersom allt känns så stumt och stelt, det är då man verkligen älskar benträningen!

Börjar först med 5 minuters ganska tung cykling, för att få igång benen och blodcirkulationen, redan efter cyklingen känner jag ett galet tryck!

Och sedan är det bara att böra köra första övningen som är benböj, jag orkar inte höja någonting idag, utan jag kör på som vanligt.. Först 100 kgs benböj runt 20 reps, sedan 120kgs benböj 14 reps och sista settet på 145 och en 9a!

Efter benböjen blir det liggande benpressar, och jag höjer mig sista settet med 20 kg, kör fullt nedre magasin med 18st 20,4 kgs plattor plus 2 st 11,4 kgs plattor på övre magasinet. Kör en 10 på sista settet och jag kände mig riktigt nöjd med att ha höjd vikterna ännu ett snäpp!!

Sedan för att få större "droppe" ovanför knät på quadsen testar jag en ny övning där jag kör benböj med stången bakom hamsen! Funkade skit bra och jag kommer fortsätta med denna övning hädanefter helt klart!

Som sista framsida lår övning kör jag ett antal superset på bensparken, först med ett ben i taget, för att på slutet träna med båda benen! Hur skönt som helst, runt 9 set, ville bara dö efteråt! =D

Dock hade jag ett antal minuter på mig att både träna magen med två magövningar i maskin plus stretcha i runt 20 minter innan de andra vart klara.. hehe! Sega typer det där måste jag säga!

Nu ska jag ta och duscha och äta en till gång, sedan får man se vad som händer resten av kvällen!

Och nu om en vecka sitter jag på planet hem till Sverige och Arlanda, sedan blir det tidigaste planet till Umeå!
Längtar till att komma hem, jag kommer sakna allt här naturligtvis, men det ska bli så skönt att komma från värmen här! =D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar