tisdag, juli 14, 2009

Baksida-lår/Vader

Nu är man riktigt jäkla full i magen, imorse när jag vaknar trycker jag i mig en stor tallrik havregryn och blandar i protein i lite vatten (så det blir ungefär som chokladsås) med jordgubbar och banan! Riktigt gott, och till det stekte jag 6 ägg med äggula och lade det på två dubbelmackor med kalkonkött!

Med andra ord, en riktigt saftig och rejäl frukost!

När jag tryckt i mig det så gick jag och Saul till det mindre poolområdet och simmade lite för att sedan ta och sola 40 minuter innan det var dags för träning!

Dagens träningspass bestod av ganska tung träning för både baksida lår och vaderna.
Jag börjar naturligtvis med den större muskelgruppen d.v.s. låren!

Första övningen är liggade benpressar med ett ben i taget, så att jag kan stretcha ut låren bättre än då jag pressar med båda benen! När jag kört igenom 3 set tog jag och gjorde 2 extra med båda benen och höga reps på runt 18 reps/set.

Efter pressarna vart det vanliga hackliften, inga konstigheter, avslutar sista set på 3 20,4kgs och en 4,5kgs platta per sida.

Som tredje övning körde jag Kai Greenes "ballerina squats" som Amin kallade dem, lite svårt att förklara men jag ställer mig med ena benet på ena sidan av en stång, och andra benet på den andra sidan.
Sedan tar jag bara tag i stången med båda händerna på var sin sida av kroppen och pressar upp! =)

Riktigt svårt att förklara, här är en video (Tid: 01.01):






Med denna video förstår ni säkert lite lättare! xD

Sista övningen vart vanliga liggande "hamscurls", gillar de stående bra mycket mer, men tyvärr har de inte den maskinen i detta gym. Men denna funkar perfekt ändå, ligger bara och kör med ett ben i taget ändå! =)

När jag tränar vader kör jag endast två övningar som ni kanske vet, först sittande vadpressarna och sedan stående vadpressarna.. Tränar dem minst 4 set och försöker hålla mig över 10 reps/set.
John har givit mig värdefulla tips eftersom jag har halvtaskiga vader, som verkligen har fungerat!
När jag gör en repetition går jag först upp till runt 90% av maxläget, sedan trycker jag upp med vaden till 110% allt vad jag har och håller i 2 sekunder, sedan går jag fullt ner och stretchar snabbt innan jag gör nästa repetition igen!

Ritkigt bra! Rekommenderas!

Samma sak gäller mina stående vadpressar, OBS, riktigt viktigt att stretcha minst 15 sek per vadmuskel mellan setten, annars vill jag inte veta hur det känns i dem när man är klar med passet!

Slutligen vart det 15 minuter skön viktig stretchning, tyvärr glömde jag min gainer hemma, så vi skyndade oss hem så att jag fick i mig den så snabbt som möjligt. Och nästan direkt efter gainern, eller åtminståne runt 30 min efter, så käkade jag ungefär samma sak som jag gjorde till frukost, nu ska jag ta och göra riktig mat!
Tror det blir spaghetti och köttfärsås eller nått sånt =D

Återkommer senare om jag hittar nått roligt att skriva om! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar