lördag, juli 25, 2009

En massa sol igen BRÄND + Biceps/Triceps!

Igår och idag är de dagar jag solat på allvar, sen jag kom hit i alla fall.. Dock brände jag mig igår eftersom jag inte hade någon solskyddsfaktor.. Inte så smart, men idag hade jag solskyddet men var redan bränd så jag tror inte att det var nå bra hur som helst... Har lite pain över axlarna och en massa i ansiktet, men det är så det ska vara när man är utomlands och svensk! haha

(Tillagt senare) Jag kom också på att jag måste skriva att jag och Adrian faktiskt såg en haj kanske 10 meter framför oss i vattnet! Några ungdomar började skrika som fan och peka på den och då såg jag och Adrian den också, jag såg dess skugga och fenan ovanför ytan! Dock var den ganska liten, kanske runt 1 meter 1½ jag vet inte..Men det var ett coolt minne!!

Efter några timmar på stranden körde vi först till en tjejs hus eftersom hon skulle hämta sin andra bilnyckel (Hon hade låst in sin första i bilen på nått vänster)... Hon bodde inte så tråkigt nej! Man måste visa ID kort för att ta sig in till området där hon bodde, hur snyggt som helst innanför grindarna dock!

Efter vi fixat hennes andra bilnycklar stack vi till en riktigt prisvärd japansk restaurang där vi käkade sushi och japansk buffé! Jag och Adrian vann sushitävlingen på runt 50-60st sushi rullar av olika slag, plus lite kyckling naturligtvis! Denna buffé kostade mig 70kr, inkl dricka?! Det är billigt måste jag säga!

Efter buffén stack vi hem och gjorde oss i ordning för gymmet, och jag gjorde en "David" som vanligt och duschade innan träningen!

Tränade som sagt triceps/biceps idag på gymmet och jag tränade riktigt tungt på triceps och mer fokus och reps på biceps, vilket ni kommer få se på videon jag lägger in i inlägget! =)

Först tränar jag liggande tricepspressar med z stång, 5 set och avslutar på runt 70kg faktiskt!

Sedan som vanligt drar jag på med smala bänkpressen och avslutar 3e settet med ett galet pump och 105kg 8 reps, dock hjälp på sista två setten!

Som tredje övning kör jag tricepspressar i maskin, börjar med 3 st 20,4 kgs plattor, sedan lägger jag på 1 10kgs platta på varje sida på andra settet för att på 3e köra på 4 plattor på båda sidorna =)

Sista övningen vart vanliga tricepsdrag med rep, superset var det som gällde där!

Och nu in på biceps, vanliga bicepscurls fast eftersom detta var den första övningen pressade jag på lite extra och på sista och 4e settet slungar jag upp 70lbs hantlar några gånger, räknade inte! =)

Andra övningen är den övning som ni får se här nedan på filmen, lite stångcurl, inte tungt, men det blir tungt efter några set ;)







Som tredje övning blir det lite tyngre hammercurls med hantlar,
och som sista övning kör jag "arnold" övningen då man lutar sig fram med överkroppen och bara kör vanliga curls fast nedåtlutad! =)

Efter passet och innan min gainer som jag glömde hemma vägde jag 234lbs, och det är 106kg..
Tror inte att jag kommer gå upp så mkt mer nu, men det är väl en ganska bra vikt antar jag!

Imorgon är det framsida lår och mage på schemat!
Hörs då!

4 kommentarer:

  1. Skulle vara riktigt roligt att se några videos ifrån några mag och axelövningar.

    MVH Tobias

    SvaraRadera
  2. Jimmy the ironleg25 juli 2009 kl. 23:54

    Du måste klippa dig :D

    SvaraRadera
  3. Till Tobias:
    hehe magövningar är inga konstigheter alls, kör 2 övningar per vecka, thats it xD

    Axlar kommer, om inte när jag är i Sverige =)

    SvaraRadera
  4. Till Jimmy:
    Hehe, jag vet .. Men jag funderar på att spara ut till lite längre hår nu under bulk och vinter =D

    SvaraRadera