torsdag, juli 09, 2009

Födelsedag, ingen tårta och vila!

Idag råkar det faktiskt vara min födelsedag, det har dock varit det ett tag nu i Sverige! =) Så nu är man inte tonåring längre, 20 långa år har man nu vandrat på jorden. Och ingen tårta får man heller, eller får och får, ingen tårta blir det att trycka i sig i alla fall!

Oj vad jag ska ta det lugnt idag, först morgonkardion och sedan en massa sol och bad!
Posering efter badandet, och sedan bara ta det lugnt! Känna hur roligt livet är och vad mycket man får vara med om! Det blir ju helt klart vad man gör det till, om man hatar livet och sig själv, då blir jag förvånad om den personen lyckas ta sig någon vart och bli framgångrik inom jobb etc.

Nejmen nu har man ingenting mer att se fram emot när det gäller födelsedagar skulle jag tro, förutom presenterna då! Jag vill inte bli nå äldre än 20, känns som en bra och perfekt ålder! Dock kommer denna 20 års dag inte förändra så mycket för just mig, eftersom jag typ aldrig dricker.. fyra gånger per år typ, så jag menar.. Så stor skillnad blir det inte!

Jag känner mig ganska tom i skallen faktiskt, och i magen för den delen.
Börjar längta hem lite lätt sådär, vill kunna stressa av helt framför projjen där hemma, med en skön fet film och en massa av mina goda nära vänner! Kanske ta sig en CocaCola Zero och lite fikabrö! xD

De som känner mig vet att jag MYCKET hellre tar mig lite fika som bullar, tårta, kakor osv, än en massa godis! Dooock kan chips vara ett sjukt nice alternativ, och vi får inte glömma att göra några saftiga mackor med typ räksallad, ost, några salladsblad, och varför inte en massa kalkonkött! ÅÅH vad jag vill ha det så just nu, hemma med det framför soffan...

Men självklart är det underbart här, att få leva sin dröm osv, och det blir säkert bättre nu efter tävling då jag får ta mig en cola då jag vill! =)

Ska ta och poseringsträna lite granna nu, så kanske det kommer upp en till liten snutt imorgon!

Grattis till mig,
Träna på hårt till dig!
Hörs lite senare =)

Kardion vart som sagt väldigt lugn.. Körde 10 minuter på stegmaskinen och på level 10, vilket är väldigt skönt tempo, sedan på treadmillen orkade jag inte trycka lika mycket som jag brukar.. Denna dag stryper jag ner kolhydraterna ännu ett snäpp... Längtar till uppladdningsdagen imorgon!

Och efter kardion vart det snabbt mat i mig, höll fan på dö av magvärk, den skrek verkligen efter mat!
Det var verkligen skönt att få i sig näringen från käket, kändes i kroppen när den tog upp all näring, dock kanske jag inbillade mig.. ?

Efter maten var det dags för poseringsträningen.. Gjorde faktiskt ett videoklipp, med musiken jag kommer ha och allt.. Rostig är jag såklart eftersom jag inte prioriterat poseringen så bra, men nu dessa dagar kommer jag göra det naturligtvis!

Poseringsvideon.





Nu har jag fått i mig mål 2, ris och fisk denna gång.. Många tror säkert att jag bli less på samma mat hela tiden, men det blir jag inte! Jag tycker att det är riktigt gott, och jag vill ta mer mat hela tiden! Men det kan jag ju inte.. Dock om 2 dagar efter tävligen kan jag käka vad jag vill!!

En hel del tankar går genom skallen nu, börjar verkligen längta hem.. Hem till både mamma och pappa, Hem till att sitta på farsans altan med en gräddtårta och coke zero framför sig. Med solen i ögonen och familjen runt en.. ÅÅH nästan så jag vill hem nu, dock skulle jag bara vilja dra hem typ över en dag, sedan komma tillbaka..

Men det kommer snart, och då kommer jag snart igen vilja dra tillbaka till Florida igen.. Men sådant är livet!

Pratade med min mamma, brorsan och hans kompis Kajsa över skype!
Det var i alla fall roligt, hade mycket att berätta så, dessutom satt de i soffan framför projektorn, så då vände brorsan på datorn så jag fick se via webcamen projektorduken.. Kunde drömma mig dit iaf, bort från stressen! =)

Aja, nu blir det Simpsons på TVn!
Imorgon är det EN dag kvar!!
Måste hålla ut! =)

Hoppas alla haft en trevlig dag hemma i vårt avlånga land! =)

Peace!

14 kommentarer:

  1. Grattis :),

    du förtjänar vila haha, du har kämpat hårt :) ha en fortsatt skön dag ^^

    SvaraRadera
  2. Till Fidel:

    Tack mannen!
    Verkligen, jag ska försöka ta igen mig så mkt som möjligt! =) Mat nu!

    SvaraRadera
  3. Cred till dig, lycka till på tävlingen och allt! :) En liten snabb fråga, hur många set kör du ungefär per muskelgrupp? Verkar som du kör väldigt många :P

    SvaraRadera
  4. Hej
    Grattis på 20års dagen David önskar
    André,Mamma och Rune.
    Vi önskar dig en varm och härlig födelsedag.
    hejs!

    SvaraRadera
  5. Till Anonym:
    Tacktack, alltid nice med creds! xD

    Jadu som sagt.. Som jag skrivit till andra.. Det beror på hur tungt jag kör, ibland är det 4-5 set, ibland 3!

    Det beror på vikten! =)

    SvaraRadera
  6. Tacktack!
    Det är riktigt varmt här!
    Bästa dagen sedan jag kom hit faktiskt! =)

    SvaraRadera
  7. Okej :) Men jag undrar mer hur många set totalt på ett pass per muskelgrupp, axlar, biceps osv? Hoppas du fattar =) Vet du om det är mycket pengar inom bodybuilding, kan man leva på det så att säga? Tagga dom sista dagarna! =D

    SvaraRadera
  8. Jo jag förstår vad du menar.. Men vi säger att jag har en vecka då jag ska träna på tyngre vikter och jag hamnar på runt 5-8 reps/set.
    Och på Biceps tränar jag då 3 set per övning och har 4 övningar.. Det blir altså 12 set på biceps. Samma sak gäller axlar, men eftersom axlar är en större muskelgrupp så tränar jag dem runt 6 övningar.

    Förstår du? =)

    Hehe många bodybuilders lever av typ reklam pengar, eller göra videos osv. Man tjänar inte så bra om man inte är en av de allra bästa med andra ord!

    Det gör jag!

    SvaraRadera
  9. Helt grym form! Du är en inspirationskälla =)

    SvaraRadera