fredag, juli 10, 2009

1 Day out, kolhydratsladdning!

Gode gud vad skönt och gott det ska bli med kolhydratsladdning idag!!
Nu har man plågats nog, jag var så sugen på denna dag att jag igår ställde mig och gjorde i ordning dagens första två mål. Och tro mig.. Det var inte nådigt läskande när man stod där och hackade all frukt jag gjorde till min fruktmåltid!

Den är verkligen fräsch och ser otroligt aptitretande ut, kan knappt vänta på att få ta mig hem från morgonkardion och ta mig den första lådan med frukt! Till fruktlådan blir det en härlig iskall chokladproteindrink med en skön serie på tvn! Åååh så gott och nice det ska bli, det är därför jag tar och kör ett så tidigt kardiopass som vid 10.00!

Såå sjukt saftigt!



Mina fruktlådor består av äpple, jordgubbar, mandariner, vindruvor och banan!

Sedan blir det följande måltider på schemat:

En till likadan låda efter 2-3 timmar med proteindrink,
Efter yttlerigare 3 timmar tar jag fisk och ris som vanligt,
och ännu en måltid fisk och ris runt 16.00! Och efter den måltiden stryper jag vattnet, någon gång runt 17.00.

Sammanlagt under denna dag kommer jag dricka runt 1,5 liter vatten, det gäller att fördela jämt till klockan 17! Efter jag strypt vattnet kommer jag ta mig två måltider till med en en massa snabba kolhydrater som honung på havregryn, riskakor och lite mer frukt!

Sen kommer jag dricka lite grönt te och ta lite koffein under den senare delen av dagen, för att driva bort lite vatten! Och sist men inte minst, innan jag går och lägger mig kommer jag lägga mig i ett bad med "epsonsalt" eller vad det hette, det ska tydligen också vara bra för vättskedrivandet!

Hehe, har hela dagen planerad, nu är det bara att hålla koll på allt!

Dessutom kom mina posingtrunks igår på sista versen måste jag säga haha! Tog dem i en fin svensk blåfärg såklart!! Måste sy in dem lite i midjan, annars sitter de riktigt bra!

Här är dem!



Återkommer efter kardion med hur jag känner mig osv!
Hörs! =D

Jag har nästan svårt att fatta att detta var mitt sista seriösa kardiopass på ett tag!
Dock kommer jag fortsätta med kardio, men inte lika seriöst (Innan frukost) och max 2 dagar i veckan..
Stretchade riktigt mycket efter kardion, först tog jag såklart ljumskarna, hamsen, quadsen och vaderna.. Sedan den kroppsdel jag verkligen behöver bli vigare i på övre delen av kroppen, nämligen latsen!

Vart väl en 20-25 minuters stretch, sen var det dags att bege sig hem och ordna allt!
Kan inte fatta att vid denna tid imorgon har jag gjort förbedömninen och säkerligen vara hemma och ladda inför individuella programmet!

Snackade med Leffe angående hur jag skulle äta när det är ett sådan stor tidsskillnad mellan förbedömningen och det individuella programmet, han var inte van med att det är så, men att försöka dricka så lite vatten som möjligt under dagen, och inta små port. kolhydrater till.. Ta det försiktigt med andra ord!

Nu snart ska jag ta och dricka en till shake och sedan ett mål frukt igen!
Efter det blir det säkert lite poseringsträning och lite tvättande av diverse kläder..

När jag tvättat klart och klockan börjar närma sig 15.00 är det dags att bege sig till Fd. Lauderdale och invägningen! Spännande måste jag säga!

Blir nog att ta med sig ett mål mat till förbedömningen eftersom mina fyra första mål ska vara uppätna runt 17.00, d.v.s. att jag måste äta två mål till på 2 timmar... =D SHITT!

Duschen nu, sedan är det bara att starta tvätta å käka å hela det köret!

Återkommer efter invägningen! =)

Träna hårt ni som inte gjort det redan idag!!

Shitt, det vart verkligen en hel del ändringar i dagens schema.. Fyfan jag har nästan inte ens tid att skriva detta inlägg.. Men jag gör det ändå!

Först och främst fick vi reda på kring 13.30 att jag skulle bli tvungen att ta min "spraytan" idag minst två lager, och sedan fixar de till resten imorgon innan förbedömningen! Så när jag var och vägde mig, tog jag och fixade två lager av färg som jag nu kommer sova med ikväll!

Vilka jävla äckel jag såg där borta haha, jag kan lova att jag strikt kommer köra ren och fri från doping när jag såg hur dessa freaks såg ut.. INTE SNYGGT!! Fördjävligt helt enkelt!

Efter jag fått min färg påsprejjad var det dags att väga sig, dock sa de att jag vart tvungen att ha på mig mina posingtrunks även fast det bara var två olika viktklasser i Novice! John vart lite småförbannat och hämtade lite kontakter han hade och sedan ordnade sig allt! Men det var drygt ett tag måste jag säga!

Efter invägningen var det dags för att dra hem igen, OCH VILKEN KÖ!
En väg som tar runt 20 minuter att köra vanligtvis tog runt 1 timmar och 30 minuter när det var fredagstrafiken då alla slutat jobba..!

Nu har jag ätit lite mer mat, och det känns bra, och jäklar vilken brun typ jag är just nu! Ni kommer säkerligen få se bilder på Muscular Development imorgon eller på söndag.. hehe!

Ska väl själv ta några bilder imorgon på morgonen, men.. Detta ska bli intressant måste jag säga!
Kul att höra att det blir några på scenen med mig, ett tag trodde jag av någon anledning att det endast skulle bli jag och Adrian som jag känner..

Nu har jag tagit upp allt snabbt som tusan, men jag har inte tid att skriva nå mer idag.. Nu ska jag ta det lugnt och äta två mål till innan jag lägger mig! Allt känns bra och jag är taggad inför imorgon, lite posering också naturligtvis!

Okej, nästa gång jag skriver imorgon (Natt i Sverige) kommer ni få reda på hur allt gått! =D

Önska mig lyckatill!
Sov gott Sverige!

Kvällen innan tävling!

16 kommentarer:

  1. Ville bara ..en gång till... önska dig lycka till med tävlingen! E N J O Y! Du kommer att ÄLSKA det :)

    Kramis,

    - M*** ;)

    SvaraRadera
  2. Haha jadu jag måste ta och tacka för denna lyckoönskning! =D

    Har just ätit min första fruktmåltid, trodde inte att det skulle bli så mättande som det vart! xD

    Känns dock bra! =)

    SvaraRadera
  3. Hur många % fett har du nu i kroppen?

    SvaraRadera
  4. riktigt grymt det du gör !
    lite av min dröm fast inte inom BB utan inom annan sport då jag är allmänt sport intrisserad !:P lycka till

    SvaraRadera
  5. känns överflödigt att säga "kör hårt".. se till att sätta poserna som du tränat på, se även till att ha kul!
    Lycka till!!
    //soccom

    SvaraRadera
  6. Till Y:
    Nu har jag typ 5-6% Skulle jag gissa på! =)

    SvaraRadera
  7. Till Anonym:
    Tack, kul att höra! =) Om några timmar är det tävlingsdags!

    Okej, lycka till med dina mål och drömmar mannen! =)

    SvaraRadera
  8. haha, det funkar bra med "kör hårt" också xD!
    Ska göra mitt bästa, har hört att det är en snubbe som är runt 180cm och väger runt 3kg mer än mig!

    Dock var han inte i samma form, så det blir riktigt intressant imorgon! =)

    Tack!

    SvaraRadera
  9. shit mannen du ser ju fan riktigt deffad ut hehe=)
    Grattis

    SvaraRadera
  10. du tar det här med storm! good luck bro! :P

    SvaraRadera
  11. KOMIGEN NU FÖR FAN DAVID!!!!!!!!!!!!!! :D


    / Cenny

    SvaraRadera
  12. Lycka till kör hårt å visa amerikanarna vars skåpet ska stå.

    SvaraRadera
  13. Till Cenny:
    Tack MANNEN!!
    Har just gjort prejudgingen!
    Gick jävla bra ändå, känns bra!
    Jag var den enda publiken skrek till, saker i stil med "Come on 47, you got it there",
    "Yeaaah, thats the back we want to se 47"
    Saker som sådant fick jag höra xD!

    Sen när jag kom in efter poseringarna sa några i mens lightweight att jag såg riktigt bra ut där ute, osv!

    Ser ljust ut! =)

    SvaraRadera
  14. Till Jon
    Tack Jon!
    Det har jag gjort nu i förbedömningen, och som du kan läsa i min kommentar till Cenny känns det som att det gick bra! =)

    SvaraRadera
  15. Till Fidel:
    Tack mannen, detta ska nog gå vägen!
    Jag tyckte dessutom att det var kul att stå på scenen! All "oro" släppte ganska direkt faktiskt! =)

    SvaraRadera
  16. Till A-Maaan:
    Tack mannen, det så de ska se ut innan man stiger upp på scen vettu ;)

    SvaraRadera