tisdag, juli 21, 2009

Lugn morgon, som vanligt, hams och?

Det är lite drygt att man är offbeat med sitt schema, eftersom vissa muskelgrupper blir lite hämmade..
Jag skulle t.ex. tränat hams och vader idag, men eftersom jag tränade vader igår med axlarna, och inte har den tänkta vila emellan, så kan jag inte träna vader som tänkt..

Därför ska det bli skönt att komma hem och börja på allvar med det nya schemat, jag har lite små justeringar jag måste lägga till innan det kommer upp på sidan här (med övningar osv). Som jag skrev i gårdagens inlägg vägde jag 105 kg efter gympasset igår, innan gainern =)

Kanske tar och tränar lite extra biceps/triceps medans jag väntar på de sega typerna efter passet.
Jag själv som brukar vara seg när jag tränar får känna på hur det känns att vänta på andra, dock blir det bara mer stretchning osv för mig.

Nu blir det att se lite bodybuildingfilmer innan vi ska dra och träna, har just grillat två riktigt najsa stekar med ris och bbqsås! John har dock fått nått batterifel i sin bil, så den måste fixas innan vi drar till gymmet!

Återkommer efter passet som vanligt =)

Åååh aj min mage, idag har jag verkligen ätit som en galning efter träningspasset, som för övrigt gick bra som vanligt nu när man äter mycket!!

Körde fem olika benövningar för mina hams eftersom jag visste att John, Saul och en annan snubbe som tränade med dem alltid är sega! Så jag körde först liggande benpressar med ett ben, sedan med båda benen på set 5 och 6!

Andra övningen vart hacksquats, sakta och säkert, inte tungt, men inte lätt heller =)

Tredje övningen vart ballerina squatsen som jag verkligen börjar gilla extremt mycket!!

Som fjärde övning vart det liggande hamscurls med först ett ben och efter 3 set körde jag 2 set med båda benen.

Som sista övning körde jag vanliga lätta utfallsteg med hantlar, det var ett tag nära att jag ramlade några gånger, eftersom trycket jag har i kroppen nu när jag äter som en flodhäst gör det svårare ibland!

Efter hamsövningarna satte jag mig på stretchmaskinen och stretchade i 20 minuter, och sedan tränade jag lite biceps tills de andra vart klara..!

Efter passet stack vi snabbt hem, jag tog och gjorde en postworkoutmåltid enligt bilden nedan, och sedan stack vi ut och käkade pizza och lasagne.. Och som sagt.. Jag har aldrig varit så full i magen som jag varit ikväll.. Blev tvungen att sitta framför alla älskar raymond i två avsnitt innan jag hittade energi att ta mig upp från fotöljen! xD

Här är min postworkoutmåltid bestående av mjölk, fiberflingor, russin, banan och jordgubbar.
Sedan tog jag en fralla som jag delade och kleta på lite jordnötsmör.. Kan lova att jag efter middagarna låg på 107-108kg!!



Nu blir det lite mer TV och sedan kanske jag tar och lägger mig lite tidigare än vanligt ikväll!
Imorgon blir det ett tidigt träningspass som vanligt, ska bli skönt med lite mindre folk än vad det varit nu idag och igår!

Ska ta med mig kameran och fota och filma lite under passet, så ni ser hur fet man blivit xD
Imorgon tränar jag Bröst och Rygg!
Snart är det dags att bege sig hem till Sverige igen, kan klart säga att jag längtar =) Dock kommer det att bli tråkigt att lämna Saul och John!

Aja, TVn nu! =)
Hörs!

8 kommentarer:

  1. Nu är det läggdags i Sverige! Men ser fram emot ditt nya schema.. Vad kollar du för bb-film? Any good stuff? :)

    //L

    SvaraRadera
  2. Tacka för det!
    Kollade Mass Construction med flex wheeler, dock blev jag bara otaggad, jag hatar hur han beter sig på sina filmer xD Tror att han är så gangster, endast jävla fjantigt =)

    Dock såg jag Big and Loving it med Markus Rühl igår, och honom gillar jag så sjukt mkt mer. Han bjuder på sig själv, visar att han är en lekfull person med mycket glädje! =)

    SvaraRadera
  3. Ska bli kul att se dig på USM igen=) Är galet lite folk där nu...

    SvaraRadera
  4. länge sen man var inne här :), har varit utomlands, men jag ser att du bulkar nu och bilderna från tävlingen var ju skit bra!, keep up the bulk and the good work :)

    SvaraRadera
  5. Nu står det stilla här?! Hur går bulken, vad händer på gymmet?

    //Lost

    SvaraRadera
  6. Till Y:
    Tacka för det =) Det ska bli nice att komma tillbaka ! =D

    SvaraRadera
  7. Till Fidel:
    Jajemen, nu bulkas det fruktansvärt mycket! xD
    Sitter just nu med magont efter en riktigt saftig BBQ Southern Style Buffé med efterrätter å allt xD Lätt 108kg nu, inget snack om den saken!

    SvaraRadera
  8. Till Lost:
    Sorry mannen, jag har haft en del att göra, och jag vart lite små less på datan några dagar =)

    Imorgon börjar bloggandet på riktigt igen, har haft det lite roligt på stranden och en massa istället =)

    SvaraRadera