måndag, juli 20, 2009

Vader, Axlar och Traps idag!

Efter gårdagens sjukt lugna dag, är jag riktigt sugen på dagens träningspass!
Igår hade vi dock tankar på att dra till en riktigt stor vattenpark, dock när vi kommer dit (efter en timmas körning) blir det fan orkan varning och det blixtrar och regnar som aldrig förr!
Därför vart det bara att ta och bege sig hem!

Dock såg vi ingen orkan eller tornado bildas, John sa dock att han såg början på en.. Men det kanske bara var för att vi skulle bli uppspelta xD

På vägen hem var det verkligen skyfall kan man säga, det var som att köra under ett vattenfall.
Men eftersom John är en liten "mes" eller smart kan man också kalla det, så körde han väldigt sakta och i den "segaste" filen.

Dessutom har jag märkt att nu när jag äter en hel del kolhydrater osv, även en massa dåligt käk som choklad osv, så sover jag i princip hur länge som helst, idag sov jag till 12.15.. Ungefär 12 timmar..

Har just dragit i mig mitt första mål och sneglar på tv där spin city visas, det programmet är för övrigt riktigt roligt!! Ska dra i mig ett mål till innan vi drar till gymmet, John är hos doktorn som vanligt och han kommer hem kring 15 skulle jag tro =)

Återkommer med mer text efter gymmet, och det ryktas 0m en fet buffé som post workout ;)

Riktigt tungt och bra axelpass, det första sedan efter tävlingen!
Först hantelpressar över skallen, avslutar sista settet på 100lbs, en enkel 8a!
Sedan kör jag stående stångpressar framför skallen, kör endast en 6a på 80kg eftersom jag körde i ett så jävla snabbt tempo, men då tog jag bort 20 kg och körde 7 reps direkt på 60 istället!

Efter stångpressarna körde jag baksida axlar, fast istället för att ligga på en bänk och lyfta hantlarna stod jag bara och lutade ryggen i 90 grader, eftersom alla bänkar var upptagna och jag orkade inte hålla på att ändra lutning hela tiden =)

Sedan körde jag baksida axlar i flyesmaskinen, riktigt tungt men ändå riktigt många reps! Första settet vart det typ 18 reps, andra 14 och sista 12!

sist men inte minst, vanliga hantelflyes ut från kroppen, inga konstigheter!

Sedan körde jag en övning traps innan jag gick in på vaderna!

Först sittande vadpressar 6 set, sedan stående vadpressar typ 3 set sen kunde jag inte träna nå mer, hade ett sådant fruktansvärt tryck i vaderna, det gjorde riktigt ont! Stretchar dessutom efter varje set, men det gick bara inte att träna nå mer.. Dock efter typ 5 minuters vila och tryck försvunnit gjorde jag 2 set till på de sittande vadpressarna igen.

Nu har jag ätit ett mål efter gainern, och innan jag drog i mig min gainer efter passet vägde jag mig, 231 lbs!!
Det är ungefär 105 kg, på ungefär 1 vecka har jag gått upp runt 9kg! =)
Dock var jag jävla torr och slut på allt innan tävlingen så!

Imorgon är det hams och egentligen vader, men det kan jag inte träna nu.. Skit att man hamnat fel i schemat.. aja, vi ser vad jag hittar på istället =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar