lördag, juli 18, 2009

Rygg (Tungt) Bröst (Lätt)

Nu börjar man känna sig ganska tung när man ställer sig upp, jag har gått upp 7 kg sen i söndags!?!?
Jag känner mig så upp svullen jämfört med just innan tävling, jag har liksom tryck i musklerna även fast jag inte tränar xD Igår när jag ställde mig på vågen och ställde in allt, stod vågen på 227 lbs = 102,9kg!
Fan va glad jag vart!

Var inne på flashbacks forum och tittade in ett topic där folk hade länkat deras favorit träningsmusik, och jag hittade 3 st ganska sköna som åker in på mp3 spelaren idag! =)

Låtarna heter:

"The Air That I Breathe" med bandet All That Remains,
"Ugly" med bandet The Exies och
"Animal I Have Become" med bandet Three days grace.

Som titeln lyder så har jag Rygg och bröst på dagens träningspass, och jag kör ju ryggen tungt detta pass, och lite lättare övningar på bröst, där jag mest kör flyes i olika övningar så att triceps får vila osv =)
Återkommer efter träningen med tankar och funderingar som vanligt! =)
Hoppas alla tränat bra idag, iaf ni som är seriösa och tränar på en lördag ;)

Hörs!

Wohoo galet pass, första gången i mitt liv (nästan) jag kännt att detta schema kan vara för hårt för mig!
Men jag måste testa det ett tag för att se hur det går, jag är lite "offbeat" dessutom eftersom John och Saul kör ett annat schema så det blir lite vilodagar då jag skulle tränat osv, så jag får se efter några veckor hemma!

Antar dock att det egentligen ska kännas så här efter passen xD
Börjar som sagt med rygg (Tungt) och första övningen är en slags uppvärmnings/stretchövning, det är ungefär som chins, fast jag gör bara början av utförandet, (jag drar inte upp mig med armarna) endast början med skulderbladen.

Efter 5 set på denna övning blir det vanliga chins = den övning jag är svagast i av alla övningar, kör max 10 reps med egen vikt, måste förbättra min styrka i ryggen helt klart!

Sen blir det smala chins, 3 set precis som de vanliga breda chinsen.

Fjärde övningen är stångrodd, först högreps på 60 kg vart runt 20-25 reps första settet, sen andra settet på 80kg och en 13 repsare för att gå upp till 100kg och köra 8 reps!

Femte och näst sista övningen är vanlig rodd i maskin, 3 set ganska tungt, 12, 11 och sist 10 reps per set.

Sista övningen för ryggen skulle ha blivit marklyft, men eftersom vi tränade ben igår tyckte John att man ska skippa marklyften eftersom benträningen tar på ryggen. Körde 3 ganska strikta set i en roddmaskin med brett grepp.

Nu var det dags för lätt/medium bröst, där jag först kör 3 lätta hantelpressar, väldigt strikt, väldigt bra kontakt!!

Andra övningen var hantelflyes, samma sak där, strikt, höga reps och mycket tryck! 3 set här också!

Tredje övningen var flyes i cablecross, där jag drar handtagen nedåt för att få med lite nedre bröst i träningen!

Sista övningen var i en vanlig sittande flyesmaskin, inga konstigheter, lätta vikter sjukt tryck, och en vilja att gå hem efter de tre setten jag gjorde!

Min sjukt goda köttfärssås som jag bara slängde ihop på känn igår!



Min mat är helt klart godare än min mammas, inte för att jag klagar eller så, men jag lägger ner lite mer tid och själ i min matlagning än vad hon gör! Snackade med brorsan om detta idag, och han såg fram emot att käka min mat hädanefter när jag kommer hem!

Nu idag, vid denna tid om 2 veckor, är jag hemma och latar mig eller nått.. Ser att klockan ganska precis är 00.00 i Sverige, kan knappt bärga mig att få träffa alla på gymmet och snacka mellan setten igen xD (Dock inte för mkt naturligtvis)

Nu ska jag ta och göra nå vettigare än att sitta framför datorn, vi ser väl vad det blir.. Lär väll bli en massa matätande och fettande antar jag!

Ha en fortsatt trevlig dag och helg!! =)
Hörs imorrn!

Kom på att jag måste skriva upp en ganska rolig grej, idag när jag skulle gå in på en kostillskottsbutik för att köpa lite mer protein, eftersom jag fick slut idag, går jag bara in och direkt när jag är innanför dörren säger jag med mörk röst och "arnold" liknande accent "I need protein", John håller nästan på att pissa ner sig när han hör det!

Jag fattar inte riktigt vad det var som var så roligt förrän han berättar hur det såg ut, han såg mig endast bakifrån, och att jag kollar rakt fram i butiken (en ganska stor butik) (Han ser inte att jag säger det till en expedit) och endast säger "I need protein", jag fattar inte varför jag fick en "arnold" accent, men det vart bara så xD

Sjukt kul =)
Hörs imorrn, dock är det vila som gäller för vår del! Men en hel del käk skulle jag tro! =D

2 kommentarer:

  1. Kung, då får du laga mat till mig :P Och jag är bortskämd ;)

    SvaraRadera
  2. haha du kan ju i alla fall hoppas! xD

    SvaraRadera