fredag, augusti 07, 2009

Axlar & Triceps!

Tja!
Inte många på gymmet idag, hade ju planerat att träna kring 10.15 eller någonting sådant, tyvärr när jag ätit frukost runt 9 gick jag till sängen för att se lite Seinfeld, och då somnade jag!
Jag vaknar av att Andreas ringer mig och undrar vart jag håller hus, och då förstod jag att jag somnat om! Så jag skyndade mig upp från sängen, drog i mig brutalen, eaa fx och blandade min gainer för att sedan rusha till gymmet.

Dock hade Simon, Andreas och Jenny dragit redan, så jag fick träna ensam idag!
Men det kan vara riktigt skönt, bara musiken i öronen och mer fokus, dock blir det svårare med passning på de sista setten per övning. Dock frågade jag en kille om passning på sista axelpressarna i smithen, och han hade tid att hjälpa mig, så jag fick pass ändå!

Börjar dock med hantelpressar och körde en liten specialare med att först efter uppvärming köra på 42,5kg 13reps. Sedan gå upp på nästa högre vikt som är 47,5kg. Gjorde en 7a och eftersom den kändes ganska tung gick jag ner på 42,5 igen och gjorde en seg 8a.

Andra övningen var som sagt smithen, börjar på 60kg, var lite för lätt, så jag höjde på andra settet till 80kg och gjorde en 11a. Sista settet vart en 105kgs press 6 reps med hjälp.

Tredje övningen är hantelflyes för bakre axlar med hantlar, körde 4a set och det vart med vikterna 12,5, 14,5, 18,5, 20,4 och 22,5!

Sedan var det samma övning fast i maskin! 3 set dock!

Sista övningen vanliga hantellyft från sidan, supersettar 4 set med ganska lätta vikter, upp till 18,5 kgs hantlar!

Sedan var det dags för triceps, börjar på 45kg plus z-stången och kör en 15 repsare. Kändes lite för lätt så jag höjer med 10kg direkt och då vart det direkt en bättre vikt och skönare pressar!
Gör samma sak inför sista settet och då hade Andreas just kommit och då passade han mig på det settet!

Näst sista övningen är sittande tricepspressar i maskin, lägger på 120 kg och pressar 10 reps, sedan 130 kg p åandra settet och pressar 9 reps för att på sista settet pressa 140kg och en 7a!

Sista övningen är superset i cablecrossen med brett handtag!
Inga problem, skönt avslutande tryck och sedan är det dags att cykla hem!

Nu ska jag dra på umelagun och ta det lugnt, det ska bli skönt, hoppas det är lugnt idag där inne, men det tror jag dock inte!

Hörs !
Imorrn äre framsidalår och mage, återkommer då!
Tack för mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar