lördag, augusti 08, 2009

Snart träning men först..

Måste jag bara lägga upp denna gif bild, Gina Carano, såg henne för första gången nyss...
Och allt jag har att säga är att hon är fan den snyggaste MMA Fightern i världen, no doubt about it xD !!

Inte så ful va?



Aja, nu blir det att bege sig till gymmet för att träna lite framsida lår och mage!
Hörs tills dess!
Peace

Baack!
Nu har jag gjort en massa, både tränat OCH införskaffat Kreatin Monohydrat från eiselt!
Jag har testat två olika monohydrat sorter, Från Eiselt och från Star Nutrition.. Själv tyckte jag märka skillnad på dessa två, och gillade Eiselt snäppet mer!

Ska bli riktigt intressat och se om jag lägger på mig nå extra kg eller inte nu under uppladdningsfasen! Jag börjar med laddningen imorgon eftersom mitt schema startar om då och det är dags för bröst igen!

Dagens pass var snabbt och intensivt, dock med tunga vikter ändå!

Råkade dock göra bort mig med andra och tredje övningen, jag blandade ihop dem så jag tränade den tredje som andra övning.

Men först börjar jag alltid med benböjen efter en skön cykeluppvärmning här från teg.
Det är faktiskt ett perfekt uppvärmningsavstånd mellan USM och på teg där jag bor!

Eftersom detta är första framsida lår passet sen usa = typ 2 veckor, började jag lugnt på 100kg och gjorde typ 18 reps. Sedan lägger jag på 20 kg till, you do the math. 13 reps och för att på tredje settet höja med ytterligare 20 kg och köra en 9a dock extremt strikt så att jag vill dö p.g.a. trycket efter jag lagt av mig stången!

Andra övningen (tredje) vart då som sagt benböj fast med stången bakom ryggen, så att det tar extra mycket på framsidan och "tear droppen" som jag verkligen behöver få upp!

Här tränar jag dock väldigt lätt, först 60kg 15 reps, sedan 80kg 12 reps och sist med inte minst, 100kg och en 10.

Detta brukar vara bättre vikter när man kör den som tredje övning!

Och som tredje övning vart det då liggande benpressar, och började på 280kg, körde en 14 reps, lade på 2 st 20kgs och körde en 12a för att sedan lägga på ytterligare 2 plattor 20kg och körde en 9a!

Kändes extremt bra efter dessa tre byggande övningar, dock känns det lite bättre att vända på 2a och 3e övningarna som det var tänkt.. Men det kommer nästa vecka igen!

Sista övningen är som sagt benspark, och börjar med ett ben på lite lättare vikt. Är väldigt noga med att inte rycka med benet, utan jag utför "sparken" väldigt sakta så att jag kan stanna och hålla i 2 sekunder innan jag tar ner benet och utför ett till reps igen osv.

Här tänker jag inte ens på vikterna, utan jag tänker på repsen och känslan i musklerna!

Det ska brännas, det ska göra ont, och du ska vilja dö efter ett sett, och då när du verkligen vill dö, sänker du vikten direkt ist för att ställa dig upp, och kör ett till lättare (fast jobbigare) set direkt efter!

Kör en 5-6 set på denna övning, sedan vill man bara slänga sig på gainern och dra hem, och det var precis vad jag gjorde också.. Lämnade tyvärr magen idag, gymmet stänger ju som sagt 12.00 på lördagar nu under sommaren, dock var det sista gången! Efter den 10e börjar de med vanliga öppettider igen!

Aja, sammanfattning, bra och skönt pass, och imorgon är det bröst och vader, inkl att jag börjar med kreatin monohydraten.

Vikten ligger kring 108kg just nu (Efter träningspasset).

Första hela veckan med mitt nya schema, and Im out!

7 kommentarer:

  1. Hon är söt men då skulle du se mig;) Borde inte flyttat från norr, men min pappa bor där..;)

    SvaraRadera
  2. Finns på facebook men kan ju inte nämna mitt namn här, hur gör jag då;)

    SvaraRadera
  3. haha jaa hur gör man då?
    Då skickar man det till min mail, davidjohanssonsavenberg@live.se..
    Försöka komma undan va..? ;)

    SvaraRadera
  4. Okej, då får jag skicka ett mail då.. ska leta fram en bild då..
    fasen kom inte undan;)

    SvaraRadera
  5. Jag har samma msn som mail..=) Skrev de tidigare men vet inte om mailet kom fram..?testar här istälet..

    SvaraRadera