tisdag, augusti 11, 2009

Baksida lår och Traps!

Har legat i sängen i typ snart en timma, jävla illa med tanke på att jag alltid brukar iaf ta mig en shake innan jag gör någonting innan! Nu sitter jag dock med protten just bredvid mig och känner mig lugnare haha!

Igår var det en riktigt lugn kväll, vart klippt av en polare, inte snaggat faktiskt, utan mer militärfrilla med kort på sidorna, lite längre över skallen! Jag tycker verkligen om den typen av frisyrer måste jag säga. Och jag passar ju så bra i det ;)

Nejmen nu ska man ta sig upp och göra lite nytta innan man beger sig till sitt andra hem, göra ordning lite käk både till före och efter passet. Sen fixa gainern, ja ni vet vad jag snackar om!

Återkommer efter dagens pass,
Peace!

Nu har man vart på gymmet två gånger idag, först tränade jag ju som sagt, sen andra gången stack jag dit för att hjälpa nå vänner med en övning och även passa lite på bänkpressen!

Men mitt gympass gick riktigt bra, inget skämt på vikterna idag, först startar jag ju med enbenspressarna, första settet kör jag på 80kg och en 18 reps, det var alldeles för lätt, så jag höjer till 100kg och gör en 15 reps på andra settet!

Tredje settet vart en 120 kg och en 13 repsare, fjärde settet var 140kg och det var också lite för lätt för att komma ner under 10 reps, så jag körde ett femte set på 160kg och då hamnade jag på 7 reps äntligen, så nu vet jag ungefär vart jag ska börja nästa hamspass ! =)

Andra övningen är den numer dryga övningen i hackliften, är alltid så trött efter enbenspressarna, så här startar jag med 120 kg och 12 reps, sedan 140 på andra settet med 10reps för att på sista settet lägga på fyra 20kgs plattor per sidag och 160kg och en 7a.

Som tredje övning blir det som vanligt ballerina benböjen och där höjer jag aldrig vikten, utan kör sakta och fint med endast 60kg. 4 set och sedan blir det hamscurlen och en massa superset!

Efter baksida lår var det traps, och jag körde faktistk 2 övningar för en gångs skull, först de vanliga shrugsen som jag roterar. Värmer först upp med väldigt lite vikt och en 20 reps. För att sedan fått upp blodet dit i muskeln och använda lite större hantlar, kör med 42,5erna i 3 set, 12 reps. Inga konstigheter!

Som sista övning vart det shrugs i smithen, körde tre set och först hade jag 90kg, 110 och på sista settet 140. Väldigt höga reps, bara för att det är så skönt, och jag har ganska lätt att bygga traps!

Imorgon går mitt gymkort ut, bara att försöka skramla ihop nå extrapengar!
Hörs imorrn då jag har rygg och biceps på schemat!
Ha en skön kväll,
Bye

8 kommentarer:

  1. Jag brukar i regel bara köra två pressar när jag kör bröst! Körde två till idag, vilket var sjukt jobbigt! Kan bero på att jag ätit lite dåligt idag(illa), hur som helst fick jag gå ner mig ganska mkt på dem två sista pressarna, vilket gjorde mig lite irriterad! ><
    Nästa bröstpass blir det en due-over, ska köra en gång till, nu vet jag vad som väntar så tror det kommer gå bättre!

    Så vet du hur det gick för mig. :p

    //Lost

    SvaraRadera
  2. ahaa okej, ja det är klart.. Dock mår jag mer illa om jag ätit för mycket innan gymmet =D Så jag typ är full i magen du vet! =)

    Mitt pass gick galet bra!
    Du får se när jag skriver om det! =)

    Låter bra, du verkar veta vad som krävs, och gör om det till det rätta!

    Tacka för det ! =)
    Fortsätt! =)

    SvaraRadera
  3. Riktigt bra blogg! Inspirerande och motiverande!
    Du skriver att du roterar dina hantelshrugs, är det av nån speciell anledning? Jag har hört att det tydligen ska vara skadligt för axellederna eller nåt sånt. Är det bara skitsnack?

    SvaraRadera
  4. Tack för det =)
    Jag tycker att rotationen gör att det tar på mer helt enkelt, och om det är skadligt, det har jag inte någon aning om.
    Jag har då aldrig känt av nå problem hittils, men om man känner av nått skulle jag rekommendera att lägga ner den övningen =)

    SvaraRadera
  5. Tjena David. just blogg men lite fler bilder vore gött;D Fortsätt kötta!

    The big A

    SvaraRadera
  6. Tjenare Big A!
    Tacktack, jo jag vet.. Det kommer, det kommer.. Man vill som vänja sig vid att se fet ut vettu! ;) Men kanske drar lite imorrn då jag har rygg då =)

    Klart jag fortsätter =D

    SvaraRadera
  7. enbenspressarna och dryga övningen i hackliften. vad äre för övningar? eftersom det är baksida det ska ta så är jag väldigt nyfiken :P

    SvaraRadera
  8. Det var kanske lite dåligt beskrivet, men enbenspressarna ligger jag och kör i en vanlig liggande benpress. Fast med endast ett ben i taget. Och för att det ska mer på baksida lår har jag fötterna placerade längst upp på pressplattan.

    Och i hackliften är det ju vanliga squats fast jag har ju som sagt fötterna så högt upp som möjligt =)

    SvaraRadera