måndag, augusti 10, 2009

Måndag, Bröst och Vader, sjukt bra pass!

Godmiddag!
Denna dags pass bestod av det jag egentligen skulle ha tränat igår, Bröst och Vader!
Dock var det dags att träffa farmor och resten av släkten igår i Hörnefors, och jag hann inte till gymmet efteråt, stack hem då de stängde, kring 20.00!

Dock fick jag mig en väldigt god middag med potatisgratäng, kött och farmors köttbullar! =)

Fick ju sedan sitta och prata lite om min resa naturligtvis, de borde tycka att allt gått så snabbt från att vara en liten oseriös gymrat som endast tränar armar och bröst till att bli lite mer seriös som jag är nu, och satsa på byggning!

Men då till dagens pass!

Började som sagt med Kreatin monohydratladdningen igår, och det märktes av idag vill jag säga. Första gången jag kört med monohydraten sedan jag startade med kostillskot för ca 2 år sedan!
Jag gillar det!

Först är det ju bänkpressen som gäller, inga konstigheter utan tungt!
Gjorde en 14 repsare på 110kg på första settet, 125 gånger 8 på andra och för att sedan på 3e avslutande set köra en 140 gånger 5 reps! Var riktigt nöjd med dessa vikter och reps!

Nu som andra övning, som vanligt lutande bänk!
Började på 90kg som var aldeles för enkelt, vart en 15 repsare lätt, så jag höjde till 105 kg på andra settet och därmed en 9a, för att på sista gå upp på 115kg och göra en tung 5a xD!

Sedan kör jag vanlig hantelpress som tredje övning, körde först på 40,5kgs hantlarna, mendet var för lätt, vart en 12 själv, så jag höjde till 47,5 till nästa set. Gjrode en 9a på andra settet och med samma vikt vart den en 8a på sista!

Fjärde och sista byggande övningen var lutande hantelpressar för övre bröst, körde exakt som jag gjorde på de vanliga hantellpressarna, men jag gick ner i reps, och avsluitade sista och tredje settet med en 7a på 47,5kgs hantlarna!

Sedan är det dags för cablecrossen och flyes, väldigt lätt vikt, och höga reps, ta ut sig det sista vill jag lova, en 6 set vart det, inte mkt vila så snabbt gick det!
Och efter denna vart det ungefär samma övning fast i maskin, dock superset denna gång, och skönt var det att bli klar kan jag lova!

Ett sjukt, sjukt jävla perfekt bröstpass, och jag kommer fortsätta på denna väg, jag ska fixa upp mina bröst nu i vinter, sanna mina ord!!

Sedan på vaderna, har jag lagt till en tredje övning, en övning som är sjukt svår att förklara, men den är iaf ungefär som vanliga stående vadlyft, fast jag lyfter från ett bälte som jag satt fast i en maskin där jag har vikter.. Som sagt, svårt att förstå och att förklara xD

Men annars var det som vanligt, först sittande pressar och sedan stående, för att göra den tredje konstiga övningen till sist!

Här spelar det inte så stor roll på vikten, försöker ligga mellan 14-8 reps, höjer eftersom!
Och sättet som John visade mig över i USA börjar visa sig, tycker mig se en förbättring p åmina vader!

På varje övning går jag först upp till hälften av spännt läge, för att sedan maxa upp vikten med vaderna och hålla i detta läge i runt 2 sekunder för att sedan gå ner och göra samma repetition igen!

Funkar as bra!!

Imorgon är det dags för Hams och Traps igen, jag älskar verkligen att träna, det finns fan inte nått annat för mig, kan låta hemskt, men vad skulle det andra vara?
Kvinnor?
Som bestämmer?
Haha inte förrän jag gjort mitt med järnet!

Peace! =D

4 kommentarer:

  1. följ gärna mitt nya nyttiga liv i min blogg ;)

    SvaraRadera
  2. Du är fan king! :) Dina sista rader är klockrena! =)

    Men tkr du inte fyra pressar blir lite väl intensivt? Jag kör normalt bara två, men ska ta och prova fyra idag då även jag har bröst!

    /Lost

    SvaraRadera
  3. haha men det är ju fan så! =S

    Jag klarade av att köra tungt i alla pressar, så jag tycker att det fungerar faktiskt!

    Ta och testa, kanske inte är för alla =)

    SvaraRadera