onsdag, augusti 12, 2009

Rygg, Biceps.. Inte bästa dagen men..

Hehe idag kändes det inte lika bra som annars, jag gjorde allt jag skulle, alla övningar, men inte mer och inte mindre, inte heller med samma glöd! Tränade med Jörgen, en annan snubbe som är i samma ålder som jag, eller 1 år äldre, men han har ganska liknande byggnad som jag fast 15 cm kortare ungefär!

Jag var så seg upp från sägen idag med, drog i mig en shake och såg ett avsnitt av seinfeld, som är så sjukt jävla bra! Sen steg jag upp för att äta den skönaste byggarmaten någonsin.. Köttbullar med vitt ris.. NOT.. Inte ätit bra idag..!

Sen la jag mig för att se mer Seinfeld, och då blir man ju såklart lite off och trött.. Steg upp från sägen när det var en halvtimma kvar till träning, slängde i mig Brutalen, kreatinet och EAA FXn och stack iväg!

Börjar dåligt direkt!

Försöker mig på dessa greppremmar, vilket göra att det tar längre tid än väntat mellan alla set.
Börjar med 100kg på marklyften, gör en väldigt enkel och strikt 14 repsare.
Höjer till 140 direkt, gör en 10a!
På sista settet trodde jag att det var en 160s, men nej.. Det var en 180kg istället, tog tvärstopp, och det gjorde min glöd dessutom!

Sänkte till 160 och gjorde en 8a.

Sen var det dags för chinsen, kör endast med min egna vikt, och jag och Jörgen hjälpte varandra på de sista repsen på de tre setten!

Efter chins är det latsdrag med smalt grepp på schemat, gick bra som vanligt, mycket lätt vikt, och det är så skönt efter jobbiga chins! Gör alla set på samma vikt, 70kg men så strikt att det aldrig blir ett reps som känns fel, tar på extremt bra!

Sen är det dags för en jobbigare men dock bra övning, stångrodden!
Börjar på 60 kg och kör en väldig högreps på en 18 repetitioner.
Höjer med 20 kg till och 80kg, en 15 repsare där för att på sista och tredje set göra en 100kgs jämt. ungefär 10 reps på det sista settet!

Efter stångrodden var det dags för sittande rodd i maskin, här matar jag på med ganska tunga vikter för att ta helt slut på ryggen. Det gör jag med dessa tre reps, och sedan var det dags för stretchning i form av att häga i armarna och slappna av i latsen!

Nu har jag ju bara 4 bicepsövningar kvar.... Kändes inte riktigt så aktuellt som det brukar, men jag tog mig igenom det, och det är jag stolt över!!

Bicepscurls med hatlar är min första övning, kör runt 12 reps på 22,5kgs hantlarna, det är pinsamt, men jag har ju kört rygg innan!

Andra settet blir 25kgs, och 10 reps och för att på tredjesettet gå upp på 27,5 och göra resterande 8 reps.. De var ruskigt jobbiga idag, underarmarna var döda!

Sedan var det stångcurlen, denna med inte så mkt vikt på, men ganska höga reps, och bra utförande är vad som gäller här! Körde endast på 12,5 per sida plus 20kgs stången, och för att på tredje settet ta av en 5kgs platta per sida och göra ett superset!

Sen var det dags för hammercurlen, vi har ju en skön stång för denna övning, så man kan köra med båda armarna, börjar på 40kg, höjer sedan med 10 kg per set och avslutar med en 7a på 60kg!

Nu var jag riktigt less, men jag gjorde några sista sittande, lätta bicepscurls för att fixa till peaken. Supersettade 3 set, sen var det bra för idag. I med Gainern och sedan vart den en hel del snack med Jörgen och Leffe!

Efter ett snack på runt 30 min kände jag att det var dags att dra hem för att få i sig nå käk!

Och nu sitter man här, ska lägga mig ner och vila lite!
Hoppas allt gått bättre för alla andra idag, och hoppas jag är på G igen på fredag då jag har Axlar och Tricpes!

Imorgon är det en riktigt välbehövlig vilodag för min del!
Skönt ska det bli, hörs dock ändå om nått spec händer!
Peace!

4 kommentarer:

  1. Vad har hänt med alla bildinlägg? Släng in lite bilder och filmklipp i varje inlägg som förut :-). Keep up the good work!

    SvaraRadera
  2. Hörde att jörgen vart lite plågad i marken :D
    Tycker du 25kg är lite på biceps då ska du se mina curl på 15 ;) haha.

    SvaraRadera
  3. Till Anonym:

    Jo jag vet, men det har inte bara med mig att göra, måste ha träningspartners som ska ha tid osv =)

    Men det kommer, tro mig, jag tycker också att det är roligare att lägga upp filmer osv =)!

    SvaraRadera
  4. Till Iron:

    Haha joduu, hade lite problem med remmarna, sen råkade jag ju lägga på 180 ist för 160 och det tog tvärstopp xD

    Jag tycker att det är dåligt när jag brukar curla 32,5 iaf =)

    SvaraRadera