lördag, augusti 22, 2009

Framsida lår och Vader!

Efter gårdagens vila känner jag mig mycket mer taggad på allt inom träningen igen, både inom att äta och att träna. Tror gårdagens vilodag gjorde mycket, kände mig lite trött och sliten plus att jag kände mig lite sjuk också. Dock var dessa känslor borta idag, och jag körde på med framsida lår och vader.

Lätta veckans sista pass, och det var ett riktigt bra temop, tränade idag med Jörgen och Cenny, bra pass och trevligt snack utanför gymmet efter passet dessutom!

Dagens första övning var benböjen, körde på 4 set ist för 3 som jag annars brukar, just för att det är lätta vikter som gäller! Startar på 100kg, 18 reps ungefär, läggar bara på 10kg till och gör en 15 repsare.. Vilar någon minut eller två och sedan gör jag en 12 på 120 och sista, fjärde settet blir den en 11 på 130. Det är alltid roligt med variation inom träningen och idag hade jag bra tryck i benen från början till slut!

Andra övningen är liggande benpressar, här vart det dock endast 3 set, första på 200 och en 18 repsare här med, andra lade jag på 2 st 20 till och därmed 240 och en 15 reps för att på sista och tredje lägga på 2 till = 280 och en 12a! Nu när mina ben verkligen börjar utvecklas kan jag säga att jag aldrig har så ont i någon muskelgrupp som jag får i mina ben när jag tränar. Tar runt 1 minut innan den brännande känslan från varje set försvinner. Det är jobbigt, men fruktansvärt taggande, man vet att man gör någonting rätt i alla fall =D

Tredje övningen är benböj med stången bakom ryggen, man lutar sig därmed lite mer framåt för att hålla sig på fötterna, och då tar det på teardroppen så frukansvärt skönt! =)
80kg och en 15 på första, 90kg och en 13 för att på sitsa göra en 11 på 100kg jämnt.

Sista övningen är som vanligt bensparken, ett ben i taget och 3 superset efter 4 vanliga set. Är alltid lika trött efter mina benpass varje gång, och det är så underbart att bara köra i sig gainern och känna kroppen absorbera all energi och aminosyror osv =)

Men innan gainern körde jag två stycken vadövningar också, sittande och stående som vanligt.
Ni kanske har märkt att jag kör vader ett antal gånger i veckan nu? Det stämmer, tränar vader varannat pass, och jag har märkt en fruktansvärt bra skillnad redan nu. Kanske inte funkar för alla, men för mig funkar det, det gäller att tro på det ett tag.. Bättre delning på vaden har jag redan fått, och de har typ blivit mer deffade fast jag bulkar! xD

Underbart pass idag, väldigt skönt efter en tung vecka på gymmet.. Har inte gått så bra som jag velat, men nu kanske man hamnar i en ännu bättre formtopp än tidigare!
De tunga veckorna börjar imorgon, då jag har bröst och nått mer, får se vad jag väljer, brukar ha vader, men de får vänta imorrn ;)

Juste, nu till lite som hänt, fick en liten chock igår eller vad man ska säga, det visar sig att mammas kille ville gå skilda vägar, efter fem långa år. Klart att man tycker att det är tråkigt, för både mamma men även för mig, man har ju i alla fall haft honom i huset sen man var 15 år. Vi har väl inte varit jättenära varandra, förstod oss inte på varandra alltjämt, men det är ändå tråkigt. Och mamma som är arbetssökande kommer få det väldigt mycket svårare ekonomiskt, så till sommaren kommer vi måsta sälja stugan som morfar byggt osv, och det känns också sjukt tråkigt. Ingen bil har vi heller, så livet kommer ändras väldigt drastiskt för mig, min bror och naturligt vis mamma också.

Men brorsan bor ju hos pappa varannan vecka så det är inte så illa som det låter, dock väger vi båda över 90kg tunga, eller egentligen kanske mamma också väger över det? Vem vet xD
Nejmen skämtåsido, bara att hålla humöret uppe, får fixa ett jobb trots skolan eller nått. Tur man får lite kostillskott skänkta till en själv från gymvaruhuset! Tack nu behöver jag verkligen detta!

Känns jobbigt att vara en börda nu när det kommer bli som det blir, jag menar, jag är trots allt 20 år! Men när jag går ut skolan äre bara att kamma till snagget och fixa sig en bra utbildning, funderar dock på polis, skulle vara sååå underbart =)

Peace! =)

12 kommentarer:

  1. Förändringar är aldrig roliga, men vi lär oss av dem. Och vi människor är galet anpassningsbara. Det där kommer ordna sig=) Jag bryr mig, kram!=)

    SvaraRadera
  2. Tråkigt såntdär!
    På vilket sätt blir du sponsrad? Rabbater på kosttillskott?
    Förstår om du inte vill svara (många som vill hålla sponsring hemligt). Maila gärna svar via MSN om du inte vill skriva det här :)
    Är lite nyfiken bara.
    Kämpa på hursom!

    tobben.er@hotmail.com

    SvaraRadera
  3. asså okej. Helt sjukt va du måste har jobbat hårt!
    själv så försöker jag men det blir aldrig något ,haha. för lat för fet:P

    hoppas det går bra för dig och kul för umeå ;D

    SvaraRadera
  4. Sjuka pass! Har vilat från min träning nu i 6dagar, sommartider på gymmen så jag missar hela tiden receptionstiden så jag får lösa mitt nya kort, i min nya stad! Men imorgon är jag back on track. Får se vad jag kör då, men blev sjukt sugen på framsida lår nu! :D

    Det drabbar ju alla inblandade, din mamma mest nu i detta fall men även dig då du ser henne må lite knackigt pga att han väljer att gå en annan väg i livet!

    Finns det inga medie/IT utbildningar du sneglar på? Tänkte när du läser det nu? Polis sökte även jag till men kom inte långt, min syn satte käppar i hjulet för mig! Nu går jag en annan utbildning som jag tror passar ännu bättre för mig! :)

    Är din bror en byggare också? :s

    /Simon

    SvaraRadera
  5. Kör på polis :D!

    SvaraRadera
  6. Till Ylva:
    Tack för de orden Ylva, fint sagt och jag tror du har rätt ! =)

    SvaraRadera
  7. Till Giljotinen:
    Jodu det är tråkigt, men det är ju mamma som har det jobbigast, no doubt about it.
    Hehe vi har bara ett litet muntligt avtal där vi hjälper varandra. De sponsrar för närvarandet ingen, så det handlar inte om sponsring även fast det är lite som sponsring haha.

    SvaraRadera
  8. Till anonym 1:
    Tack och jodu, man får det inte gratis som du själv säkert vet =)
    Många timmar på gymmet!

    Hoppas det går bra för dig med, och tack för kommentaren!

    SvaraRadera
  9. Till Anonym 2 (simon):
    Haha kul att du vill träna framsidan efter ha läst om gårdagens pass mannen xD

    Och ja du har helt rätt, mest mamma som drabbas, men hon tar det bra verkar det som =)

    Jo nog tror jag att det finns it/medie utbildningar på universitetet osv, helt säker på det faktiskt. Men tror att polis skulle vara ett roligare jobb helt enkelt! =) Allt handlar inte om pengar, utan för att jag ska kunna jobba bra måste jag kunna gilla det också =)

    Och nej, min bror är inte byggare, han är ishockeyspelare =)

    Kämpa på maan =)

    SvaraRadera
  10. Till anonym 3:
    Haha jag känner verkligen för det! =D

    SvaraRadera
  11. Tjenar. Du är riktigt grym. Hur mycket protein från kost får du idag om dagen? Vilken är favorit preworkout produkten? Har du några andra kosttillskott du rekomenderar? Keep Pumping!!!

    SvaraRadera
  12. Till Macke:
    Jag räknar inte hur mkt jag får i mig via kosten, jag äter runt 4-5 måltider per dag, sen dricker jag typ 5 proteindrinkar också. Mina favorit preworkoutprodukter är Ragex2 och brutal fx!

    Jag rekommenderar EAA FX eftersom den innehåller både de fria essentiella aminosyrorna som är perfekta att få i sig just innan träning och även efter, plus att den innehåller BCAA aminosyror som jag starkt rekommenderar.

    Sen är en bra gainer ett riktigt bra val just efter träningen, jag kommer ihåg hur positiv jag var när jag startade med en rejäl gainer efter träningen!

    Detsamma, kör hårt! =)

    SvaraRadera