måndag, augusti 03, 2009

Nyss vaknat!

Nu har man just vaknat här hemma för första gången på ett jäkla tag, och det känns riktigt riktigt bra! Oj vad man har sovit som en sten dessutom, jag har inget minne om vad jag har drömt, har inget minne om jag har vaknat under natten eller ej! Känns jäkla bra måste jag säga, dock kanske 8,5 timma är för lite nu när jag hade varit uppe så länge under resan osv, men jag vaknade och kunde somna om, därför finns det inte så mkt att göra åt saken!

Idag börjar jag träna igen, endast bröst på dag 1, och det ska bli riktigt kul att komma tillbaka till gymmet där man känner sig som mest hemma!

Igår när jag kom hem hämtade Simon och Andreas upp mig från flygplatsen och vi begav oss direkt hem till mig för att lämna packningen, dock var inte mamma och rune hemma, brorsan var borta.. Så vi väntade typ i 30 minuter innan vi lämnade packningen i trapphuset och stack till McDonald's, höll fan på dö av hunger eftersom jag endast ätit 2 gånger under flygresan?!

När vi kom tillbaka hem trodde jag förstås att mamma och rune skulle vara hemma, dock var dem inte det nu heller, det visade sig att de hade varit i stugan och glömt bort att jag inte hade några nycklar!?

Men det var skönt när de kom hem och man fick packa upp allt!

Åt kanske 5 gånger innan jag la mig igår, först på donken då jag kom hem, sedan två fläskotletter med ris och brunsås, sedan fiskpinnar med pasta, och efter vi hade dragit ut ett tag för att spela volleyboll (dock spelade inte jag) var så kallt av nån anledning, satt i bilen för att hitta värmen men i alla fall så åt jag pankakor då jag kom hem, plus chips och bullar xD

Så idag är man taggad på att pressa lite järn!

Im out for now!
Återkommer senare med hur träningen gick!

Okej nu har man tränat igen för första gången på länge här i Umeå!
Gick hur bra som helst!
Skönt snabbt tempo, tungt som fan, och på slutet en hel del pumpande på lättare vikter i cablecrossen och flyes maskinen!

Satte nytt rekord med 4 reps på 140kg på bänkpressen!
Och nytt rekord på lutande bänken direkt efter med 6 reps på 115 kg, nu är det tunga vikter som gäller här hemma! OJ vad brutal fx är bättre än NaNo Vapor.. Vapor suger som fan!

Först blir det altså bänkpress, efter uppvärmningen la jag upp 110kg och det kändes riktigt lätt, gjorde 13 reps, och sedan 9 reps på 120, så jag gick direkt upp på 140, dock var det jävla mkt tyngre, så det vart endast 4 reps med passning på de 2 sista.. hehe!

Sen på lutande bänken börjar jag på 95 kg, eftersom jag annars brukar fjanta så mkt med vikterna, nu måste jag verkligen få upp mina bröst! Så 95kg och en 11, 105 med en 8a och 115 med en 5a typ!

Efter det så körde jag hantelpress, mycket lättare, men så mkt så jag orkade runt 10-6reps. avslutade med en 6a på 42kg!

Sista byggande övningen är lutande hantelpressar, samma vikter som på vanliga hantelpressarna!

Och efter det körde jag fem snabba set i cablecrossen för flyes, samma vikt bara tryck, sen typ 7 set i flyesmaskinen varav sista settet var superset tills failure!

Sen tränade jag vaderna, dem är ju itne så svåra att träna, sittande vadpress, stående, snabba set (inte riktigt superset, men nästan)

Riktigt skönt pass, är så sjukt taggad på träning just nu, börjar bli riktigt fet nu nästan xD
(Om man gämför med min tävlingsform)!

Sjukt taggad på hams imorgon! Ska bli så förbannat trevligt!
Hörs då!
Träna på!!!

10 kommentarer:

  1. Tja, kul att höra att allt är bra hemma igen efter resan och att träningen går bra.
    4x140 e riktigt bra, maxade 140 i mina stordagar (som förhoppningsvis kommer igen under detta år =P ). Såg att du skrev om Brutal FX, har funderat på det men har lite dåliga erfarenheter (verkningslösa preparat) av preworkoutgrejer. Är Brutal FX att rekommendera? Är sugen p ånåt som får en att öka lite.. Handlar allt från Gymvaruhuset jag med så skulle sitta skönt med ett omdöme från en seriös jävel som du! =) Ha det bäst å fortsätt pumpa! Mvh/Johnnie

    SvaraRadera
  2. Till Djaanii:
    Haha jaa verkligen skönt, dock VET jag att vad som gjort mig så stark på det sista är att jag äter överdrivet mycket mat!!

    Jag tycker att den fungerar extremt bra som preworkout, har tre burkar här hemma just nu!
    Så jag rekommenderar dig att testa den, men som sagt, alla är ju olika, men om du gillar eller testat rage och ragex2 kommer du gilla denna också! Billigare, och ungefär samma känsla!

    Hahah "En seriös jävel som du" sjukt bra sagt! =D

    Detsamma Johnnie, pumpa som fan nu imorgon! =D

    SvaraRadera
  3. Låter utmärkt det där med att den ger bra, ska jag satsa på en sådan nu i september när jag ska börja äta mer och köra tungt.

    Gått ner från 97-87 pga skada/sjukdom/jobb, ska försöka "fitta" till mig litegrann nu under deffen i augusti men sen blir det att växa igen och äntligen få lyfta lite tungt. =) Det ska ju kännas lite oxå ;) Pain is weekness leaving the body.. =P

    Bröst för mig imorgon, ska bli skönt. Sov gott mannen!

    SvaraRadera
  4. Till Djaanii:
    Jora den ger mig det där lilla extra just innan träning! Mmm, maten gör så otroligt mycket, om man tycker att trycket under träningen inte riktigt kommer upp till det normala ska man bara lägga till mer kolhydrater i sin kost!
    Det är sjukt vilken skillnad det gör!

    Ojdå, det var inte roligt för dig, men det låter riktigt bra att du är på G igen!
    Och måsta säga att det låter konstigt med en deff nu till hösten =D (Om man itne tävlar på sm vill säga ;)

    Har hört talas om det där uttrycker, och jag gillar det =)

    SvaraRadera
  5. Haha, ska på en liten photoshoot så därav "deffen"! =P

    Och ja, det är en jävla skillnad i tryck på deff/bulk. Ska bli skönt att få börja gymma seriöst igen snart. =)

    Förresten, tycker att BODY borde göra ett reportage om dig nu när du vart över och tävlat, hade tänkt tipsa dem lite om det men ville höra med dig först, ahde vart kul att läsa + att det inte finns många 20-åringar med din fysik.

    SvaraRadera
  6. Jaha okej då förstår jag! =)
    Annars är det konstigt att börja med deffen vid denna tid på året xD

    Det hade varit riktigt kul om de var intresserade av att göra ett reportage helt klart! Du kan ju tipsa dem lite om du vill, hade varit riktigt kul helt kart! =)

    SvaraRadera
  7. Okej då ska jag göra det när jag har lite tid över. Jag tycker iaf att du är solklart reportagematerial. Nu blir det sängen så man orkar med morgonpromenaden och bröstpasset imorgon, samt då 8h jobb. =P Peace!

    SvaraRadera
  8. Mer David i BODY!

    /Lost

    SvaraRadera
  9. Till Djaanii:
    Låter fint, tack maaan!
    Lyckatill på ditt pass, bara att pressa jävel! ;)

    drygt det där med jobbet, men nått måste man betala kostillskotten med xD

    SvaraRadera