lördag, augusti 01, 2009

Sista kvällen

Nu är det sista gången man kommer att skriva ett blogginlägg här över atlanten!
I alla fall på ett tag, vem vet om man drar hit igen?
Jag hoppas då att jag kommer att göra det, det känns verkligen inte som att man är borta då man är här.

Jag har träffat många nya människor och lärt känna många nya personer, som i sin tur blivit nya vänner! Idag har valde jag att dra till stranden en sista gång istället för att träna, där på stranden träffade jag Adrian och några av hans kompisar. Efter en del bad och sol begav sig Adrian hem och vi sade adjö till varandra.

Då var det bara jag, Saul och Sharif kvar, men det gjorde ingenting, det var en sådan skön dag! I början var det för varmt, men mot 3 tiden var det helt perfekt, stora vågor slog in mot stranden och vinden var helt perfekt! Vattnet var nästan för varmt, men man ska inte klaga, nu när jag kommer hem till Sverige igen kommer jag väl inte ens våga bada?

Nu ikväll har jag ätit, städat en massa, bland annat mitt och Sauls badrum... Och packat såklart!
Vi kommer att dra ut ett gäng nu för att äta för sista gången, "last meal"... Hoppas jag att det inte blir dock, men "last meal" for now in usa, yes (iaf på restaurang)!

Imorse lagade jag en typisk amerikansk frukost som var så sjukt nice att jag kommer göra den imorgon med! Här nedan har jag lagt upp en bild på mina amerikanska pankakor!

Mina hemmagjorda chocolatechip pancakes! =)



Jag kommer sakna alla uteställen, som IHOP med alla dess goda frukostmenyer, och annat!
Checkers, little place big taste kommer jag också att sakna, dock inte deras mat, men deras reklamsnuttar mellan tv programmen!

Och alla dessa tv program, det finns alltid nått att se på här i USA, om det är inte är alla älskar raymond, är det jims värld.. Och är det inte jims värld så har vi married with children med Al Bundy i spetsen, och varför inte nämna Seinfeld när vi ändå håller på!

Det känns som att jag har gjort två resor under denna vistelse, först "pre contest" innan tävling, då jag tränar,äter,tränar,äter och slaggar framför tvn. Sedan har vi "post contest" då jag tar det lugnt, tränar och lever precis som jag vill!

Sjukt rolig resa, jag kommer aldrig att glömma den, och jag tar med mig så mycket jag lärt mig från den till Sverige. Så mycket självdisciplin, så mycket ansvar och ett helt annat sätt att tänka!
Jag hoppas att jag kommer behålla dessa tankar i mitt huvud fast jag kommer hem och blir bortskämd med allt käk och städning och allt vad det är!

Det kommer säkerligen vara jobbigt att säga adjö imorgon, troligen bara jag som kommer ha tårar rinnandes över mina kinder, men sån är jag och det får man leva med!
Jag fick just ett medelande på facebook av en av de närmaste grabbarna att han inte kommer äta med oss ute ikväll, det var väl kanske lika bra, komma vara nog jobbigt ändå!

Aja, nu snart är det dags att bege sig till käket med gänget!
Nästa gång ni hör från mig sitter jag i mitt rum, hemma i Sverige och Umeå!
Ha det bra!
Kul att ni följt min resa här över Atlanten!
Peace!

4 kommentarer:

  1. Tjena!
    Varit en bra resa! :) Fast man inte varit där..
    Ser fram emot att få se lite bilder och film från ditt hemma gym!

    Btw, vad äter du för kosttillskott nu? Har som för mig att du skrivit nånting om det, iaf att Nano Vapor var sömnmedel! ^^

    SvaraRadera
  2. Tja!
    Det har det verkligen varit!
    Ah mitt hemma gym är lite mer "hardcore" om man säger så! I alla fall friviktsrummet.

    Just nu äter jag kreatin, protein och NaNo..

    Dock när jag kommer hem kommer jag börja käka gainer (efter träning), whey (som mellanmål någon gång under dagen), kreatin monohydrat, brutal fx, eaa fx (fria essentiella aminosyror och bcaa) (Innan träning), Kasein (Protein innan jag lägger mig) och glutamin kommer jag också att starta med!

    SvaraRadera
  3. synd att du är tvungen att resa, har varit skönt att följa händelserna i usa, men välkommen tillbaka till sverige, det har varit ganska roligt att följa dig i usa, men nu är det nya tag, och sverige väntar :)

    SvaraRadera
  4. Jaa dock var det skönt att komma hem måste jag säga =)
    Verkligen, har tränat hemma idag, fyfan va skönt och kul det var!

    SvaraRadera