onsdag, augusti 05, 2009

Rygg & Biceps!

Vaknat för en 30 minuter sedan och har just käkat i mig lite "gröt" med hallonsylt och banan, plus protteshaken naturligtvis! Fick ett samtal av Simon och han frågade när jag var redo för att träna, just nu tränar vi väldigt tidigt eftersom det är så bra väder just nu i Umeå!

Och om det är bra väder i Umeå är det bettnes (stranden) och volleyball som gäller!

Dock blev jag tvungen att säga att det blir lite senare gym för mig, eftersom jag väntar på ett samtal från en tidning som hette Västerbottningen/Nordsverige eller någonting liknande. Det kommer vara en intervju via telefon med andra ord, om just resan och om mitt intresse om jag förstått allting rätt!

Och imorgon skulle jag bli fotad på gymmet från tidingen.

Thats about it just nu, återkommer efter träningen, och ev. stranden, om inte grabbarna lämnar mig här och struntar i att vänta! =O

hehe, vi ser vad som händer!

Okej, nu har man tagit sig hem från dagens träningspass, och det gick bra väldigt bra!

Nått som är nytt med ryggträningen är att jag börjar med marklyft, så jag lastar på 60kg först som uppvärmning och gör runt 25 reps, sedan lägger jag på 100 och kör direkt 20 reps på det också.. Vilar ett tag innan jag lägger på 140kg och gör en 12 och sist med inte minst 160 kg och en 6a.. Tror jag ska ta och köra uppvärmningen på 60 kg och direkt gå upp på runt 130, eftersom jag blev så trött i underarmarna efter alla långa set på lite vikt!

Efter marklyften gick jag till gamla hederliga chins!
Eftersom jag är så svag i den övningen blir det 10 reps/set och tre set endast på min egna vikt som nu ligger på en 108kg!

Efter chinsen kör jag latsdrag med smalt grepp, och den gillar jag verkligen nu, kör rätt så lätt vikt, men drar armarna bara så långt in mot kroppen så jag verkligen känner hur mkt det bränner i latsen!

Sen var det dags för stångrodden, börjar första settet på 60kg och gör en 18-19 reps, så det var aldeles för lätt, går direkt upp på 80kg och gör en 15 reps där, och sista på 100kg och gör typ 12, så nästa vecka blir det att höja mig brutalt på denna övning!

Nu är det rodd med smalt grepp i en maskin, denna övning kör jag bara som avslutning, inte allt för lätt men inte tugnt heller, kör på nästan fullt magasin, en platta kvar! Känns som att jag skulle kunna köra med den plattan på nästa vecka!

Sist men inte minst, hängande små latsdrag för stretch och vidd!

Efter ryggen går jag direkt in på biceps och hantelcurls!
Jobbigt med biceps efter rygg, men det är bara att fokusera, och sänka vikterna om det behövs!
Börjar med 25kgs hantlarna och gör runt 10 reps, sedan på andra settet 27,5 kg och en 8a och sedan en 6a på 27,5!

Som andra övning körde jag stångcurl med relativt lätta vikter, men det kan också bli tungt om man vill! Här bryr jag mig inte mkt om vikter, utan jag vill att det ändå ska bli få reps, men att det ska bränna otroligt mkt! Och det gör det med rätt utförande!

Som tredje övning är det hammercurls som gäller, här kör jag tungt, och går max upp på 32kg per arm på sista settet och en 8a!

Sista övningen blir enkla, lätta supersets med hantlar, sjukt strikt, sjukt tryck, sjukt skön avslutning!

Det var dagens pass, och det ska bli skönt att vila imorgon, jag sitter här och har lite ont i magen, det sticker lite i den.. Vettefan vad det är.. Hoppas det går över snart i alla fall, jag njuter inte direkt!

Men nu vill jag ta upp någonting riktigt tråkigt.. Det är nästan skrattretande, men ändå blir man så less och besviken. Ni förstår säkert vad jag snackar om, något alla som satsar hårt får ta del av då och då. Och det jag snackar om är anklagelser utan fakta, som man vet bara kommer från avundsjuka.

Dock snackar jag inte om randoms, jag snackar om de man känner, pratat med och till och med passat under övningar och hjälpt. Personer man verkligen varit trevlig mot, och givit sin egen tid till..

Jag fick höra det av min kompis Simon idag, när han var på stranden och spelade beachvolleyboll. Då kommer det en gubbe på runt 46 år kanske, som man känner till via gymmet, dock tränar han inte där just nu. Men han har jag hjälpt och passat flera gånger, varit trevlig mot, och ändå snackade han riktigt mkt skit om mig där på stranden.

Han snackade med Simon och hörde om han simmade längre, och efter det frågade han om mig. Om jag tränade lika mkt osv, och då nämner han att jag varit iväg till usa för att tävla och träna och just kommit hem där ifrån.

Då frågar gubben nått i stil med, jaha, har han använt sig av mer preparat där borta än vanligt eller? Och då frågar Simon vad han menar med preparat, och då menar han naturligtvis doping.
Simon vart jävligt förbannad eftersom han vet hur det ligger till, och hur mkt jag är emot det, speciellt när det gäller ungdomar!

Och de börjar diskutera det där, men Simon vart tillslut så förbannad så han blev tvungen att gå där ifrån, annars kände han att han skulle bli tvungen att kanske ta till drastiska åtgärder.
Och det är verkligen inte nått som gör saken bättre!

Sedan hör han hur denna 46åriga "man" snackar skit om mig med sina lagkamrater på andra sidan nätet. Creds till Simon att han inte gjorde det många andra skulle gjort, nämligen tappa fattningen!

En sak är säker, nog vet jag hur många som snackar skit bakom min rygg.. Men de personerna känner mig inte ens, de kanske max har träffat mig eller ens det. Men när det är personer jag tagit mig tid för att hjälpa, och trott att man kännt, och ändå likt förbannat beter sig som en desperate housewife och snackar skit som om han vore på syjunta med andra kärringar, då blir man lite fundersam. Är det ens en man vi har att göra med? Jag vet att han till och med har en dotter, som jag sett han haft med på gymmet, bete dig som en pappa istället för en bortskämd, nolifer som inte har någonting bättre att göra än att snacka skit!

Han förtjänar en bitchslap, eftersom han beter sig som en, men inte av någon jag känner, han kommer säkert få det av någon annan, om han inte redan fått det!

Jag har dock tur, jag vet att detta kan få en att fundera på om det är värt att göra det man älskar, när man ändå får sjukt mkt skit för det! Visst det är en sjukt sport i många avsenden, och man kan alltid välja om det är värt det eller ej, men jag vet att jag har de som alltid står vid min sida, de närmsta vännerna där vi alla litar på varandra i både vått och tort!

Men för de som jag håller på med detta seriöst, verkligen brinner för det, men inte har turen att känna sig älskad för den man är, och att de litar på en till 110%, kan det innebära att de lägger av! Och det gör mig förbannad!!!!! Bara för att man har haft naturen på sin sida, med gener och förutsättningar för något, ska man inte bli behandlad som en brottsling eller värre, som en jävla galning!

Folk förstår inte att detta intresse, kroppsbyggning, är lika roligt för oss "byggare", som ishockey och fotboll är för andra! Och ingen sport är heller clean, det är skrattretande att det säkert finns folk som tror att Ishockey och fotboll är "rena" sporter, att det inte finns doping osv, haha borta i amerika kan jag lova att det händer grejer i både NFL, NHL, MLB och NBA!

Jag är emot doping när det gäller mig själv, men jag vet att de som väljer att starta med det, inte gör det bara för att de annars inte kan bygga, utan det ofta handlar om att ta sig till nästa nivå, och det gör dem nästan mer seriös än oss naturella. Alla har sitt eget val, och sedan är det upp till en själv vad man väljer!

Tack för mig,
Imorgon är det vila för min del, ska bli skönt!
Peace, Hoppas ni håller med mig och mina tankar!
"Out"

6 kommentarer:

  1. Vore kul om den intervjun kommer upp här med sen när allt är klart.

    SvaraRadera
  2. Kan ta kort på tidningen när den kommer ut och ladda upp den här! Inga problem, blir bara en stor bild =)

    SvaraRadera
  3. Jimmy the ironleg5 augusti 2009 kl. 20:56

    Vilken jävla gubbe, nästan så jag blir sugen på att fråga vad han heter och bor, men han har ju ett barn att ta hand om.

    Fortsätt pumpa och kör över alla som försöker trycka ner dig :)

    SvaraRadera
  4. Till Jimmy:
    Hehe jodu, men jag menar, det kommer alltid finnas sådana som han, men vi är starkare än att låta oss gå så lågt =)

    Hehe jodu, med mig är det inga problem, men jag kan inte tänka mig hur det kan vara för andra som inte har det så bra med nära och kära =/
    Hoppas att dem bara kämpar på!

    SvaraRadera
  5. :P Tycker du Simon är stor, eftersom du skriver att han kände att han nästan måste ta till drastiska åtgärder? Snälla du - ni är valpar båda två och han är ju en Tunnis! Sluta fjanta omkring i gymmet också! Och personer som snackar så mycket om doping som du blir nog folk misstänksamma mot! Om du är ren så sluta snacka skit om doping och andra! Alla gör ett val själva och det är JÄVLIGT misstänksamt att snacka så mycket som du gör om doping! Sen om man ser ut i fejjan som dig så blir nog folk även mer misstnksamma! Sluta skriva en massa skit!!!!!!

    SvaraRadera
  6. Verkar som att du tränar på samma gym som jag, när du vet så mycket om oss båda. Kom och snacka med oss i verkligheten så kanske jag kan förklara vad jag menar, för du förstod uppenbarligen inte vad jag menade med mitt inlägg!?

    Folk borde bli mer misstänksamma om man aldrig snackade om det, och om nån frågade om sådant viker man bara undan och inte vill ge kommentarer kring saken!? Då tycker jag att man borde bli mer misstänktsam!

    Och som sagt har du nog missförstått mig när det gäller hela grejen jag snackar om, jag har inget emot de som gör sitt eget val och startar med sådant wtf? Jag har ju skrivit det redan?! Men du vet ju inte vad jag får höra varje dag ut och dag in så du förstår kanske inte =)

    Och jag snackar inte skit om andra, jag skriver mina åsikter, och jag nämner inte ens namn?! Jag snackar där med inte skit om andra och har aldrig gjort, det är de andra som snackar skit om mig. Både du och jag vet dessutom varför, ett ord, avundsjuka? "går inte att se ut så där när man är så ung"..

    Om du vill se bilder på mig hur jag såg ut när jag var 13-15 år i ansiktet skulle du nog inte ens ta upp det där, du borde fan skämmas!! Om har varit 20 år i gymmet, borde du vara mogen nog att förstå att man inte tar upp sådant!

    Jag skriver vad jag känner för på MIN blogg, om du inte gillar det du läser, stäng denna ruta, be my guest!

    SvaraRadera