söndag, september 13, 2009

Behöver stretcha mer igen!

Under dagens baksida lår pass trodde jag nästan att jag skulle måsta avbryta redan på första övningen, ljumsken och långt upp på baksidan av låret stretchade illa och gjorde rent av ont.
Men efter jag blivit lite varmare innanför byxorna försvann den ilande känslan och jag kunde fokusera på träningen igen som vanligt. Dock kan jag lova att jag stretchade när jag var klar med passet! =)

Är inne på andra veckan utan monohydraten och prestationsökaren Brutal FX, inte äre lika roligt att träna utan dem måste jag säga! =/ Men jag tänker bara att ju hårdare jag tränar nu, ju lättare kommer det att kännas med dessa produkter igen nästa vecka =D

Stats från dagens pass (Notera att jag är inne på en lätt vecka, mer reps mindre vikt)

Liggande enbenspressar:
80kg x 15
100kg x 12
120kg x 10 Något som jag märker är att när jag väl är inställd på lätt, blir jag automatiskt mer slapp med träningen och jävlarannammat!

Benböj i smith:
120kg x 14
140kg x 11
160kg x 7.. Är inte nöjd för fem öre, men jag känner mig så slapp och trött just nu.. Vet inte vad det beror på.. Men ibland vissa veckor, är det inte tänkt att det ska gå bra.. Men även om det inte känns roligt ibland, ska man pallra sig dit och göra sitt bästa hur som helst!!

Ballerina Squats:
60kg x 12
60kg x 12
80kg x 10
80kg x 10

Stående hamscurl:
45 x 17
50 x 15
55 x 12
60 x 10
45 x 10 Kör alltid denna sista formande övning väldigt strikt, det är så den ska köras, dock är det ju skönt att pressa på ibland naturligtvis =)

Vaderna gick jag igenom som vanligt, här ändrar jag inget under mina lättare veckor!

Sittande vadpress:
45 x 13
50 x 11
55 x 9
60 x 9

Stående vadpressar:
Som jag sagt tidigare står det inte kg eller så, utan bara plattornas nr..
12 x 13
14 x 10
15 x 9 15 plattor är maxet på denna maskin.

Imorgon har jag en ruggigt välbehövlig vilodag, och nästa vecka kommer jag äta på som aldrig förr, denna vecka har jag hållt inne maten lite eftersom jag var så less på att äta en massa helatiden =) Så den motivationen har kommit upp igen, så jag tror verkligen på att gå av med att trycka i sig så mkt mat, vila magen, och börja om igen.


4 kommentarer:

  1. Hittade din blogg idag och har tittat igen inlägg och bilder!! Vilken sjukt grym fysik du har! Blir att fortsätta följa dig här...

    Lycka till!!
    Från en annan David Johansson :)

    SvaraRadera
  2. Riktigt dålig ROM på filmen:
    Axlar Triceps USM 27 aug 09.
    Det hade varit annat om du låg och körde ner till axlar och upp till slutet av kranium, men nu kör du ju tvärtom och belastar i princip endast triceps?

    SvaraRadera
  3. Till David:
    Haha kul att höra Dave, skönt att du vill fortsätta att läsa också =)!
    Kör hårt!

    SvaraRadera
  4. Till Dgr:
    Oj märkte inte att jag belastade triceps, ska tänka efter och känna vart jag får tryck nästa gång! Tack för era tips! =)

    SvaraRadera