måndag, september 07, 2009

Fortsätter att piska mig själv mot högre vikter!!

En väldigt stor anledning till att jag blivit så mycket mer peppad, är just för att jag har en ny regelbunden träningspartner.. Visst, jag tränar med simon också, men denna snubbe som jag tränar med nu, är en riktig inspirationskälla för mig! Han heter Cenny och kämpar på som bara satan nu på gymmet, minst lika seriös som jag är han!

Det sköna med honom är att han inte riktigt håller inne sina känslor när han tränar, visst det finns de som är riktiga gränsfall som skriker och har sig.. Men han är på en perfekt nivå, han gör mig galet taggad bara.. Det känns som att man har en "mini" Coleman som är vit när man tränar xD

Aja hur som helst, idag tränade jag Baksida lår, Vader och lite nacke, som rubriken lyder gick det galet bra!

Här är mina stats från baksida lår:

Liggande enbenspressar:
80kg x 17 reps Inga problem, kör uppvärmning och det känns riktigt bra, lite stel från framsida lår i fredags dock =)
120kg x 13 Blev direkt skillnad, fick pressa mig mkt hårdare än vad jag brukar.. Kan bero på att jag är på vilovecka från monohydraten?
160kg x 8 Här fick man börja vrida och låta lite för att pressa upp vikterna, halvreps for sure, klaga på ni som vill =)
180kg x 4 Hell yeah, vill höja mig och nosa på tyngre vikter som vanligt nu för tiden, känner mkt skillnad på höger och vänster ben, varav jag är starkare i vänstra, bara att köra hårdare =)

Benböj för baksida lår i smithen:
120kg x 14 Väldigt enkelt, väldigt strikt, jag fick dock byta smithmaskin då den andra jag körde först på flyttade på sig när jag pressade, den satt inte fast i golvet.. Helvette vad dåligt, kunde ju skadat mig.. Men som tur är ramlar jag på fetröven och det går bra =)
140 x 13 Inga problem här heller, koncentrerar mig väldigt mkt på att spänna röven och baksidan överdriver mkt, inte för att det behövs, men det tar på mkt bättre då =)
160 x 11 Nu har jag redan gått över vikterna jag körde på förra gången, hehe.. Cenny pressar mig!!
180 x 6 Jepjep!
200 x 6 Inte strikt, men det sista repset gick jag långt ner på och pressade galant upp!! ÄR SÅ NÖJD!

Kai greene style, ballerina squats:
80kg x 10
80kg x 10
100kg x 8
100kg x 8 Inga konstigheter, bara stretch som gäller =)

Stående hamscurls:
45kg x 17
50kg x 15
55kg x 12
60kg x 10
50kg x 10 Jag kör alla riktigt strikt, men denna sista är otroligt strikt och det bara vrider sig i magen för att det smärtar så skönt! =D

Nu äre dags för vader och sittande vadpressar:
45kg x 13
50kg x 11
55kg x 9
60kg x 8 Som vanligt, halvägs upp först, sedan PANG upp helt spännt läge räknar till två, sen ner igen! =)

Stående vadpressar:
Vet inte hur mkt kg, men det är 4 set och jag avslutar på max magasinet.
13 reps
11 reps
10 reps
9 reps samma sak på utförandet =D Och det fungerar! Simon sa att han märkt skillnad på mina vader! =)

Sedan sist men inte minst Nacken. Kör dock endast en övning för tiden hade börjat rinna ut kan man säga, vare ett tag på gymmet med andra ord =)

Rullande shrugs med hantlar:
32,5kg x 20 Uppvärmning, som är viktig för att det ska ta på bra i resten av de tyngre hantlarna!
47,5kg x 14
50kg x 13
55kg x 12 Både Simon och Cenny peppade upp de sista två setten genom lite snälla kommentarer under tiden jag tränade xD

Sjukt bra pass, som vanligt höll jag på säg, imorgon är det rygg/biceps, iofs egentligen inte så smart efter ett benpass, men jag kör så nu, och jag tycker att det fungerar perfa för mig.. Dock skulle jag säkert vara starkare i marken, menmen!

Hoppas alla kört på bra idag, BAAAM kör på hårt och pressa er till nya rekord imorgon, I know I will ahyee!

Förstår att många ogillar mig, men för att bli så bra som möjligt, måste man få vara sig själv och trivas på gymmet. Vill ingen illa, peace!

6 kommentarer:

  1. Skit i dem som inte gillar dig. Vad är du skyldig dem? Fokusera på de som är dina vänner, de du vet kan ta dig för den du är. Fuck all others ;)

    SvaraRadera
  2. Benböj för baksida lår i smithen?? hur står du då riktigt? nästan samma sak som benböj!

    SvaraRadera
  3. Till Ylva:
    Tack för dina tankar, men jag ska faktiskt ta och tagga ner lite.. Inte vara så mkt i centrum som andra verkar tycka att jag är. Har själv inte tänkt så mkt på det, men lite granna ska jag tagga ner =)

    Men inte så mkt att jag försämrar mina resultat naturligtvis =D

    SvaraRadera
  4. Till Anonym:
    Jag står lite längre fram med fötterna helt enkelt, försöker att spänna hamstrings och glutes extra mkt då jag pressar upp helt enkelt =)
    Funkar bra för mig!

    SvaraRadera
  5. Som vanligt så jäkla inspirerande David! Visst kommer du på Michaelas födelsedag?:) David, varför kör du inte "Finnen" på bänk när du har träningskompis?! Den är såååå bruuuuutal!!:)

    SvaraRadera
  6. Hur funkar ballerina squatz?

    SvaraRadera