söndag, september 06, 2009

En veckas uppehåll blev det!

Som rubriken lyder vart det en veckas uppehåll med träningen, skulle inte förvåna mig om jag haft svininfluensan likt förbannat. Många verkar uppleva den olika, några som testat sig positiv mot den hade bara lite feber under några dagar, några märkte inte av den alls. Mina symptom var dock att jag var lite extra trött och att jag hostade hela jävla tiden.

Men nu är jag frisk och jag började redan i fredags att träna igen, så det blev en hel vilovecka. Jag har bara vilat lite extra från bloggen och bestämde mig för att börja skriva idag igen =)

I fredags tog jag upp träningen från där jag var innan jag vart sjuk, och det betydde att jag skulle träna framsida lår och vader! Låt mig bara säga att denna vilovecka givit mig lite extra motivation och styrka.. Har fortsatt att äta lika mycket mat som jag brukar under tiden jag tränar, varit noga med vitaminintaget och naturligtvis ätit samma proteinmängd.

Kan kortfattat skriva om fredagens och gårdagens pass, imorgon börjar jag skriva riktigt om träningen igen =)

Jag var lite kluven om jag skulle ta det lugnt i början och endast köra för att stärka muskelfästena osv så jag inte skadar mig.. Men jag kände ganska snabbt efter första settet att jag kunde köra på som vanligt. Här är statsen för mina övningar på framsida lår:

Benböj:
100kg x 15
120kg x 13
140kg x 10 Här känner jag att jag verkligen vill sluta fjanta på, och våga pressa mig mer.
160kg x 10 Naturligtvis skiter jag i att gå ner och träna exemplariska reps...
170kg x 6 Var väldigt nöjd att jag pressade mig och tog 2 nya rekort på samma övning =D!!

Liggande Benpressar:
280kg x 15
320kg x 12
360kg x 10
380kg x 6 Jag brukar ju endast vilja träna 3 set för att kunna träna så tungt som möjligt.. Men detta pass var ett undantag!

Benböj där jag håller stången vid baksida lår:
80kg x 15
100 x 12
120 x 10

Benspark i maskin (ett ben):
Kör några set där jag klarar mellan 10-6 reps, varierar vikten och för en gångs skull tränar jag överdrivet strikt för att få den där brännande i muskeldelningarna!

Nu till vadpasset:

Sittande vadpressar:
Eftersom dessa sker i maskin med plattor känns vikten ganska oviktig,
men jag tränar alltid likadant, alltid 4a set på vader, första settet är på 3 plattor från fullt mag, andra settet 2 plattor från fullt, tredje settet 1 från fullt och sista fullt mag.. Inga konstigheter.

Stående vadpressar:
Exakt samma som sittande, reser vaderna till hälften, trycker sedan upp vaderna i fullt spännt läge i 2 sekunder, sedan går jag ner och gör samma sak i gen =)

Det var fredagens otroligt sköna pass, var spyfärdig på väg hem från gymmet.. Var riktigt skakig hela den kvällen xD

Sedan gårdagens bröstpass, som gick tammefan ännubättre!

Bänkpress:
60 x 30
120 x 12 (Väldigt enkel 12a, kände att jag kunde köra nått reps till, men jag vill inte gå över 12 gränsen)
130 x 8 Riktigt jobbigt var detta set, men jag gjorde alla reps själv så det är också nytt rekord.
140 x 6 Nytt rekord igen DOCK fick jag hjälp på de 2 sista..

Lutande bänkpress:
95kg x 13 Gick över gränsen denna gång, kände helt enkelt hur skönt det skulle vara med ett extra set som brände nåt så innåthelvete skönt i brösten!
105kg x 9 Tror jag skulle gjort en 10a om jag inte gjort det extra repset på 95kgs, men ändå.
120kg x 4 Ville gå upp på lite tyngre vikter, och gjorde en 3a själv, fick hjälp med 4e repset.

Hantelpress:
42,5kg x 10 Här kände jag mig nästan utslagen, staminan var nästan helt borta.. tog lite extra vila innan andra settet.
47,5kg x 10 Nu efter lite extra vila körde jag på hårt och pangade upp 10 reps här också!
50kg x 8 Kör ännu en högre vikt för första gången och en 8a på den, helvetet.. Kan inte beskriva hur jag känner just nu under passet, känner mig oövervinnerlig, det är en sjukt skön känsla!

Lutande hantelpress:
42,5 x 10 Samma sak som på vanliga hantelpressarna, brände ordentligt denna gång dock!!
47,5 x 8 Nu börjar det gå utför, men jag ger mig inte, fokuserar på en ännu tyngre vikt till nästa set!!
50kg x 7 Vilar lite extra inför sista settet, när jag lyften hantlarna från golvet känner jag att det kommer gå riktigt bra, och jag är nöjd med 7 repsaren!!

Nu har jag bara de lätta pumpövningarna kvar, först flyes i cablecrossen, älskar att få köra slut på det sista man har innan man får känna sig besegrad.

35kg x 15 Kör alltid på samma vikt under denna övning, matar bara på och vila lite mellan setten.
35kg x 15
35kg x 14
35kg x 13

Jag valde hantelflyes istället för flyes i maskin, dock efter 2 set fick jag gå ner till maskinen likt förbannat, kände av mina armbågar från dagens träning..

Hantelflyes:
27,5kg x 10
32,5kg x 6 Ajaj...

Flyes i maskin, maxar bara ut det sista ur mina bröst..
14plattor x 12
12 plattor x 12
10 plattor x 10
8 plattor x 10 Sedan skrattade jag för att det gjorde så sjukt jävla ont, men också för att jag var klar med bröst.

Tränar också underarmar innan jag sticker hem. 1 övning för nedre underarmen, 1 övning för övre... Orkar inte ens gå in på dem, har skrivkramp i fingrarna..

Tror att jag tar en vila idag, kan inte se någon annan utväg, kan inte träna någonting, har ONT i hela kroppen :(

Imorgon blire baksida lår, och jag taggar redan sönder!
Hörs då! =D

4 kommentarer:

  1. Äntligen tillbaka ser jag! =)
    Själv kör jag igång imorgon måndag efter 2 veckors frånvaro pga skada. Får hoppas på samma gnista som du verkar haft!
    Keep it up!

    SvaraRadera
  2. Till Djaanii:
    Haha jajjemen!
    Starkare än någonsin, synd att jag ska sluta med monohydraten nu 2 veckor.. Det hoppas jag också att du får, för det är underbart att heta David nu =D

    SvaraRadera
  3. Härligt att du är frisk igen!
    Träna hårt i veckan mannen:)

    SvaraRadera
  4. Till Tobias:
    Mmm det är mycket skönt och härligt! =D
    Det kommer jag verkligen göra, pressa som fan =)

    SvaraRadera