torsdag, september 24, 2009

Gårdagens pass en 5a! Vila idag dock!

Dayuum vilket pass det vart igår, har ruskigt ont i hela kroppen! Det var ju rygg och biceps på schemat och i början av passet gick det minst sagt lite segt, var inte så taggad som jag var just innan jag kommit till gymmet. Men efter ett tags uppvärmning och träning vart jag helt klart mer än på G!

Tog mig en stadig powernap innan gymmet på 2 timmar ungefär, verkligen i kanten av för länge, men det funkade! Startar ju naturligtvis med rygg, och här nedan är statsen!

Stela marklyft:
60 x 25-30 Uppvärmning
100 x 10 Sega reps, uppvärmning där med, ville dock inte ta ut mig.
140 x 16 Som senaste tunga passet, men då var jag lite mer taggad.
170 x 12 Nu kändes allt rätt, började få upp flåset och vart mer och mer taggad!
190 x 4 Tog tvärstopp på det sista settet, fattar än inte riktigt hur jag fick upp det fjärde repset när det tredje var riktigt segt!
200 x 1 Cenny tyckte att det var dags att göra en 200 bara för att ha gjort det!

Chins:
3 x 10 Som vanligt 3 set av chins.

T stångsrodd:
100 x 15
120 x 10
140 x 7 Kan inte vare sött att se mig köra detta set... xD

Latsdrag brett grepp:
65 x 12
70 x 12
75 x 10 Kör snabbt nu när jag har lätta "pump" övningar.

Enarmslatsdrag sittandes i cable: (Cennys övning)
40 x 12 x 3 Näst intill superset, lite vila mellan setten, några sekunder bara.

Latsdrag smalt grepp:
65 x 12 x 3 Var inte så entusiastisk nu på sista övningen, orkade inte ens höja vikter.. Ville bara få allt bortgjort! Vart ett så jävla bra ryggpass ändå, helt klart en 5a med 2 rekord!

Nu var det "bara" dags för biceps, alltid lika roligt efter ett ryggpass, fint uppvärmda kan jag säga xD

Bicepscurl:
30kg x 7
32,5kg x 6
35kg x 4 Low reps for sure..

Hammercurls:
40kgs x 9
42,5 x 8
47,5 x 6
50 x 8 Jodu, du läste rätt.. Lånde grepphandskarna Cenny har, fick plötsligt mkt bättre grepp, och därmed dunsade jag upp nytt rekord här med!

Liggande bicepscurl på lutande bänk:
20+10kg x 3 set, höjer inte här, krämar ur allt jag har och lite vila mellan setten.

Dropset z-curlar över bänk:
Startar med 30kg, 3 st 5kgs plattor och tar av de första 2 plattorna efter 12 reps, de andra plattorna efter 25 reps och körde med de sista till 35 reps... Fick sluta upp en gång, vid 15 reps.. Gick inte att fortsätta.. När jag var klar med denna övning var jag jävligt förbannad över hur ont det gjorde.. fick gå runt några varv i lokalen innan jag fick ett leende igen xD

Ikv ska vi dra 3 snubbar från Umeå å se Modo - Frölunda, ska bli kul att se Foppa lira!
Hörs imorrn, då tränar jag axlar och triceps!
Träna på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar