fredag, september 25, 2009

Dagens axlar/tricepspass! (OBS. 2st Videoklipsinlägg)



Orkar fan inte summera dagens sjukt dåliga pass.. Ingen styrka, ingen pepp, ingenting!
Nejdu, hade fan varit lika bra att skippa dagens pass helt och hållet.. Men jag har ju iofs haft 3 sjukt bra dagar innan detta pass så jag ska inte klaga, haft många rekord på senaste tiden och det känns riktigt kul och bra! =)

Har fortfarande sjukt ont i brösten efter måndagens bröstpass, så smala tricepspressen på bänken idag gick ju åt satan.. Kände mig annars riktigt stark i triceps, körde en 7a på liggande z-stångspressarna med en 60kg plust stång, kändes riktigt lätt =) Men det var väl dagens bästa resultat, axlarna kunde ju glömma hantelpressarna idag, var inte ens så taggad att jag orkade få upp dem över skallen kändes det som.. Hoppas passet imorgon går bra mycket bättre!!

Uppe på stadiga 110kg nu, fet som fan känner jag mig, men det känns faktiskt bra.. Första gången i mitt liv jag inte känner mig illa till mods när jag har fett över musklerna! Dock ville jag ha fuskljus naturligtvis under lilla filmklippen här nedan xD

En rolig bild på Kålman som jag inte sett förr xD


Snart kommer väl ett träningsvideoklipp igen, men man får ju bara höra en massa skit om hur fel jag tränar.. Nog vet väl jag att jag inte utför hela rom osv, det är ju fan det som är meningen, ni vet ju inte vilken skillnad jag känner när jag lastar på för mkt vikt och minskar på utförandet.. Det är det enda som gäller för mig, vare sig NI vill eller inte =) Jag säger inte att ni behöver träna som jag, tvärtom, de som säger att ett visst sätt är rätt för alla människor borde fan.. Äh orkar inte ens ta upp det, blir bara arg när jag ser vissa på flashback osv skriver "hur" man ska träna bröst "rätt" osv.. Hahah!

Alla är olika, alla reagerar därmed olika på olika sorters träning. Vissa funkar jätte lätta vikter och höga reps perfekt för att bygga med, medans vissa känner av ett bättre tryck och mer träningsvärk av lågreps och riktigt tunga vikter där man måste pressa sitt max och också ta ner utförandets teknik.

Kommer aldrig att säga till någon att den tränar fel, i alla fall inte någon som man ser har en fysik som om den tränat ett längre tag. Han vet om han gör fel eller inte!

Fick dessutom hem en beställning som jag gjorde av gymvaruhuset igår, beställde hem 4 nya burkar EAA FX (två av dem till två kompisar), 3 påsar Kasein (Slow FX) fick med Omega 3, En sån där special shaker och en t-shirt som jag gav till en av kompisarna! Har varit utan EAA FX nu och endast kört med whey under 2 veckor nu, ska bli skönt att få lite tillskott av BCAA igen =)

Imorgon är det framsida lår, vader och lite traps på schemat, hoppas verkligen att det passet kommer gå lysande! Inatt är det ju mr. O förbedömning också, äre nån som ska se månne?
Går att streama över bodybuildin.com klicka er in på länken under:


Videoklippet




Videoklipp från gårdagen på benen.






9 kommentarer:

  1. Nice post! Tummen upp, kungliga videoklipp! Du är snart uppe i min vikt (min form är dock avseevärt sämre) :D

    Avseende vad som är "rätt" och "fel" i form av kroppsbyggning så kan jag till stor del hålla med dig.

    Summerat enligt mig existerar inte påståendet rätt eller fel i kroppsbyggar världen, förutsatt att man håller sig inom vissa ramar givetvis. Att träna med 1kg's hantlar oaktat övning och muskel tills man går i pension lär ej generera några nämnvärda resultat :D dock för att återgå till poängen är alla kroppar (om än väldigt lika) trots allt ändå väldigt olika.

    Jag tror hysterin kring att träna med full ROM (range of motion för alla nubs) har att göra med att skaderisken ökar. Dvs att man belastar kroppen/muskeln med en vikt som den "igentligen" inte klarar av att hantera, i en full rörelse, det blir därför svårare att kontrollera vikten och därför ökar således risken för skador. Så m.a.o vet man vad man gör kan detta träningssätt visst vara effektivt.

    Jag personligen har tränat på gym sedan min 16 års dag (till och från tyvär), jag är idag 27. Min erfarenhet är att (tyvär boys, jag vet att alla hatar ordet) men variation är nyckeln.

    En kombination av högreps/lågreps, tung och lätt träning är det som krävs. Jag tror inte på att ett visst träningssätt ger optimala resultat för en viss kropp livet ut.

    Nyckeln till framgång (gener ej medräknat) är att vara konsekvent med sin kost och träning. Detta i kombination med att variera sin träning och att träna med intensitet ger resultat.

    Det jag personligen kan störa mig på är att folk som har fått bra resultat tror att dom "kommit på hemligheten", det enda rätta träningssättet for just dem. "

    ::Titta på mig jag har tränat så här och fått de här resultaten, detta är det bästa för mig!::

    En tanke ställare som man så gärna vill förmedla i det läget är,

    ::men har du tänkt på att om du gjort så här istället eller kompletterat med detta så hade du fått ÄNNU bättre resultat?::

    Detta är mest vanligt bland dom som har goda gener i för kroppsbyggning. Har man grymma gener, kan det i många fall spela mindre roll hur man tränar (återigen inom vissa ramar) bara man tränar hårt, så kommer resultaten. Och anledningen till resultaten är inte det "unika träningssättet/övningarna" utan generna.

    Fan missat att det är mr o snart, tack för länken! Ska genast kollas in, kör hårt!

    SvaraRadera
  2. GRYM form som vanligt brorsan

    vad ligger vikten på nu jämfört me sommarn?

    MVH
    A-Man

    SvaraRadera
  3. nu står det helt still! :( //Simon

    SvaraRadera
  4. när kommer update?

    SvaraRadera
  5. Fan va dött de var här! Nice sista inlägg dock!

    Träna hårt!

    SvaraRadera
  6. Hur lång är du??

    SvaraRadera
  7. Går lika trögt för dig som för mig med skrivandet :) Men snart faller snön, det är då den riktigt roliga träningen kommer :D

    SvaraRadera
  8. okeeej när kommer nästa inlägg da? hehe

    SvaraRadera