lördag, december 05, 2009

Nu fick man träna i alla fall!


Känns faktiskt konstigt, men detta var endast mitt tredje träningspass denna vecka. Det beror ju iofs på att jag tränade lördag, söndag förra veckan, för att sedan vila måndag, träna tisdag och onsdag. Jag vilade då på torsdagen, och igår stängde ju gymmet tidigare än vanligt, så jag missar det helt enkelt!

Vägen till gymmet var dock ett skämt, höll på halka flera gånger, all is och snö börjar smälta och det är glashalt. Vart riktigt jobbigt att gå när man hela tiden var spänd och på sin vakt att inte ramla, dock inne i stan var det inte lika halt!

Idag fick jag då i alla fall ta ut mig helt och hållet, rygg/biceps var på schemat!


Börjar med marklyften, drar endast 4 set med uppvärmning, har aldrig lindor eller grepphandskar så det är så sjukt jobbigt för underarmarna och greppet! Avslutar i alla fall på ett skönt 140 x 10 set.

Sedan latsdragen, inga konstigheter, 5 set, med små supersett emellan, där jag tränar på bredast möjliga sätt!

Efter latsdragen är det dags för 5 set latsdrag fast i maskin, och enast en arm åt taget, som man kan se i min trailer till projektet från skolan.

Smal rodd och bred rodd avslutar jag med, tungt och kör ut allt vad jag orkar.

Biceps kändes lite konstiga idag, fick ett sådant tryck att jag fick lite ont i vänstra fästet kändes det som, eller kanske det bara var en nerv som klämdes, jag kunde iaf träna som vanligt! Nästan..

Bicepscurl:
18,5 x 12
27,5 x 7
32,5 x 5

Hammercurls:
37,5 x 10
42,5 x 7
47,5 x 5

Superset mellan strikta bicepscurls mot "stolsrygg" och även curls i cablecrossen.
Tränade dessa övningar direkt efter varandra, 6 set vart det på under 3-4minuter = sjuk avslutning = jobbigt att stretcha efteråt!
Imorgon ska jag träna axlar och triceps, får se om det går bra, fast det tror jag... Hoppas mina axlar börja känna sig bättre.. Tränade ju strikt för en gångs skull på hantelpressarna för axlar, gick ner för långt, sen dess har jag haft ont... STRIKT is not ME!

Out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar