söndag, juli 12, 2009

Vilodag, efter tävlingen!

Vad ska man säga, det gick inte hela vägen idag, det kändes lite snopet att bara bli tillsagd att man inte ska upp på scenen igen. Att man inte vart placerad ens, det var ju någonting jag, saul och john hade tagit för givet efter förbedömningarna.. Dock när vi tagit oss hem innan vi drog ut och käkade, snackade jag och John riktigt länge om vad som hänt osv.

Vi var ganska nere båda två, jag själv tänkte bara att jag inte var tillräckligt bra helt enkelt, vi var en riktigt jämn uppställning och alla hade som sagt sina svagheter och starka sidor. Tyvärr vart en av mina svagheter just inoljningen innan förbedömningen, John sa att det var alldeles för mycket olja över min kropp.
Självklart hade jag lite mindre massa än de som vart placerade, dock hade de inte i närheten av samma form som jag.

Det gick inte vägen för mig, jag vart lite chockad så jag brydde mig inte om att kolla vad jag fick för placering, dock kommer jag kunna se det på musculardevelopment imorgon eller på måndag skulle jag tro!
En annan sak jag tyckte var tråkig var att de inte gick efter symetri eller potential heller, utan det vara bara massa helt enkelt..

Jag har dock tagit med mig riktigt mycket erfarenhet av denna tävling och denna dag, och jag vet att jag gillade att tävla och att detta inte var min sista tävling, utan min första! xD
Jag vet att poseringen var en av mina svaga punkter, John sade att jag "överposerade", med andra ord, spände mig så hårt att det såg sämre ut än då jag tränade framför spegeln.

Jag kommer ta åt mig all kritik jag får av John och göra det till mina fördelar till nästa tävling, jag var dum nog att tro att jag skulle ta hem denna klass. Men jag är fruktansvärt nöjd med min fysik, och min form, och jag är nöjd över alla positiva kommentarer jag dock fått under denna tävling.

Publiken höll fram mig mycket mer än de andra, men domarna tyckte annorlunda, och en av domarna var en IFBB domare, så han lär väl veta mer än vad publiken gör!

En liten poseringsvideo med färgen på efter tävlingen.





Nu har vi också varit ute och ätit, för min del vart det kycklingfyllda tacos med en ris, guacamole och en massa annat gott! Till efterätt vart det säkerligen världens godaste chesecake, den var verkligen underbar!!

Okej sammanfattning, jag är inte nöjd med placeringen, men jag är nöjd med min fysik och vad jag åstadkommit. Det är heller inte helt fel att ta åt sig all feedback jag fått av andra deltagare och naturligtvis av John!

Nu börjar bulken! =)
(Börjar tammefan träna redan på måndag igen!)

Avslutar med en bild på mig och Kai Greene! =D



Nu när allting lagt sig börjar man minnas lite roligare saker från gårdagen/idag, till exempel innan jag täffade Kai Greene, så var jag ledsen eftersom jag missade honom när det var tänkt att prata och ta kort osv. Jag trodde inte att jag skulle få någon bild med honom eftersom de sa att han hade dragit där ifrån, men då pekar John under tiden jag kollar på lite kläder, David, där har du Kai, han har inte dragit!

Då börjar jag springa mot Kai, med kameran i högsta hugg, och Kai var på väg in på toaletten! Så John fick lov att springa ikapp mig för att hindra mig från att gå in på toaletterna med en kamera och skrika på Kai att jag vill ha en bild xD !!

Är verkligen så jävla kul nu när jag tänker efter, kunde gått illa det där!
Men när Kai kom ut...Efter kanske 5 minuter?!?! =D Så fick jag mig en bild med honom och snacka lite tvärt, mest typ det vanliga, You are the best Kai, thank you so much, 10 gånger om! =D

hehe,
ska dra på frukost snart, pancakes osv ;) Kommer säkerligen hem med bilder, (Nu blir det bulkbloggen) =D

Tack för stödet alla!
Hoppas ni tyckt att det varit roligt att läsa om denna resa osv, om min träning och alla sjuka tankar jag har! =)

Återkommer efter käkkkk ;)

Aah farligt vad nice det var att käka pannkakor med chokladflarn, lönnsirap, grädde osv. Plus en tallrik med lökringar och nån hamburgermacka ;) Helt skadat vad mätt jag vart, men jag ville ändå ha mer!
Nu känns det verkligen att bulken har startat iaf, galet skönt med en jädra vaskularitet över mig just nu! =D

Inte lite gott det var nej!



Har solat och badat efter käket, riktigt skönt att bara ligga och steka i denna hetta!
Det har verkligen blivit mycket bättre väder här nu in i mitten av Juli än vad det var innan, då jag kom hit!
Då jag just kom hit var det endast sol på morgonen, och regn och oväder på kvällarna!

Saul och John är och tränar ben just nu, men eftersom jag ville vila idag, sitter jag framför datorn och försöker smälta maten så jag kan äta mer och mer!

Imorgon blir det bröst och triceps igen, om jag inte tar en till dags vila för att äta upp mig ännu ett snäpp, vi får helt enkelt se hur jag känner =)

Blir lite TV nu, återkommer väl ikväll eller nått =)
Hoppas alla haft en bra helg!
Hörs!

Nu har man varit på restaurang för andra gången denna ätardag, en italiensk restaurang där jag beställde en riktigt god lasagne! Otroligt bra priser på denna restaurang, det är just för att de har en sommarmeny där man får välja mellan ca 40 olika rätter där det ingår dryck, bröd, sallad och även dessert för endast 9,99 dollar! Riktigt bra pris, och mycket trevlig personal!

Vi bestämde oss för att dra dit till varje ätardags middag hädanefter tiden som är kvar! =)

Nu har jag köpt hem lite Coke Zero och några chokladbrownies till ikväll!
Är det ätardag så är det ;)

Imorgon är det bröst och Triceps på schemat, återkommer då! =)
Sov gott! =)

22 kommentarer:

  1. Jag tycker det var tråkigt att det gick som det gick, ändå är jag stolt över vad du har åstadkommit! Formen ser hur bra ut som helst helt enkelt.

    Det kommer fler tävlingar och du har en otrolig potential David, världen ligger för dina fötter.

    Kämpa på och kom tillbaks större och bättre nästa år :)

    Mvh

    SvaraRadera
  2. synd att det inte gick som du hade förväntat dig, men helt rätt att du tar åt dig feedback, nästa gång så vet du vad du ska göra :), men jag tror nog att i usa så går de mer efter massa men om tävlingen var i sverige med svensk jury så skulle de gå mer på fysiken och hur deffad man såg ut med mycke muskler, vilket du uppfyller :), aja ha en skön dag , kör hårt med träningen

    SvaraRadera
  3. Det är ju en självklarhet - domarna kan INTE gå efter potential! :) Skulle vara en katastrof ju... Efter att sett en hel del bilder så .. bäst form hade du väl i din klass, men sen en stor skillnad i muskelmassa, samt din struktur/linjer är inte riktigt där.. (inte så bra axelbred/x-frame). Och liksom du skrev, posering.. det handlar om att göra sig själv se ut bäst möjligt och enligt min mening har du bättre fysik än du visade i tävlingen.Tyvärr domarna ser bara den du visar på sscenen så...
    Men i denna sport är man ju aldrig färdig o du har en massa TID. Alltså du får vara riktigt stolt över dig, din första tävlingsdeff och debut. Visst vill man vinna och placera sig bra, men leva kroppsbyggning o tävla, är mkt mkt mer än det. LE, ha kul nu och glöm placeringar!:) Du gjorde kanon bra jobb, och lärde MKT! Nu har du startat din väg att bli bättre och bättre, år efter år, tävling efter tävling.

    KRAM!

    SvaraRadera
  4. Tråkigt att höra. Men som du själv skriver, vända det negativa till något positivt, det är bra, det lär du dig av. Du har galet med erfarenheter f rån den där resa, fast det vet du iofs redan ;) Och du, jag tycker du är bäst=)

    SvaraRadera
  5. De är synd hoppades på vinns för dej :)
    Men nästa gång! Då är de din tur ;)

    SvaraRadera
  6. Förstår att du känner dig missnöjd med reultatet, men lägg det bakom dig och fokusera på det positiva. Nu har du fått erfarenhet. Det är inte många byggare som dominerar på första tävlingen..

    Jag uppfattar dig som en vinnare! Du satsar 100 procent på att nå dina mål och har kommit långt - hur många kan säga det?

    Tror förresten att längden gör det extra svårt för dig i USA där de flesta är långa som tomtar :)

    SvaraRadera
  7. Tråkigt att höra att du inte fick din förväntade pall plats!
    Det har varit ett sant nöje att följa din resa iaf, nu när du kommer hem till Sverige vill vi se dig tävla här med .. :)
    Sjuk fysik, har inte sett dem andra tävlande men kändes som om det borde ha gått vägen för dig, jag säger rigg! ;p haha
    John är han helt beat down pga detta nu då?

    SvaraRadera
  8. Du har gjort en djäkligt bra insats och troligtvis fått otroligt många minnen att ta med hem till Sverige. Fysiken är riktigt vass.
    Hoppas att du håller dig till natural training,
    personligen tycker jag att dopingen förstör
    sporten, när det handlar om ett kemi race, då vet man att det är helt åt skogen. Det handlar om att ha ett bra hälsosamt liv. Distans är också viktigt, vad är ens liv värt om man aldrig gjort annat än gått in för sin träning,
    isidosatt annant som är viktigare. En dag vaknar man upp och inser att man slarvat bort sin tid på jorden och det känns väldigt tomt.

    Take care

    SvaraRadera
  9. Skrivet av "B"

    Jag tycker att du va jävligt grym iaf! Du va ju 3 år yngre än näst yngsta så. Du vet ingen i hela världen kan vara bäst på någonting första gången man gör det. Du fick säkerligen många tips att tänka på till nästa gång, du får mer erfarenhet och tillslut kommer placeringen också :) Förbannat bra jobbat, nu är det bara att köra på tills du kommer hem igen. Och när du kommer hem så har vi ännu ett fint träningsår på USM att se fram emot :D // "B"

    SvaraRadera
  10. Till Anonym 1:

    Japp nu i efterhand, när jag vaknat osv, skäms jag bara över att jag haft så höga tankar om mig själv xD Dock visste jag inte riktigt vilka jag skulle möta osv, naturligtvis.. Men det var ett sylvasst år i år, många riktigt bra byggare i denna klass helt enkelt =)

    Tack för allt stöd man fått under dietandet osv, fyfan va roligt det varit att få massa kommentarer som sporrat en själv på gångbandet och trampmaskinen på morgnarna!

    Jag är också stolt över mig själv, och jag kommer att förbättra det mesta till nästa tävling! =)

    SvaraRadera
  11. Till Fidel:
    Godmorgon mannen,

    Jo precis, jag orkar inte vara ledsen och sura i typ 1 vecka istället för att göra det "rätta" direkt, och blicka framåt =)

    Har ingen aning om vad svenska domare hade ansett, allt jag vet är att jag tycker min fysik var bra, riktigt bra.

    Men sedan att John tycker att jag inte kunde visa mina starka sidor under tävlingen, och att det troligtvis berodde på lite scenskräck och att jag helt enkelt ville se bättre ut än vad jag gjorde, och överposerade..

    Men det är bara att ta in allt som sagt!
    Och det har jag gjort och gör fortfarande!

    Tack för stödet!

    SvaraRadera
  12. Till Anonym 2:

    Du verkar veta vad du pratar om, det där är feedback som man ska ta åt sig som någonting positivt!

    Precis det är det jag snackar om, jag visade inte mitt rätta jag! Det hade delvis med poseringen att göra, men John tyckte som sagt också att det vart för mkt olja på min kropp under förbedömningarna, som gjorde att reflektionerna försvann i varandra.

    Jag säger naturligtvis inte att detta har med att jag inte tog en pallplats, men de ville ha de största snubbarna helt enkelt =)

    Helt rätt, jag kommer förbättra allt jag kan, och köra en riktigt bra och givande bulk i vinter! Sedan får man se när man väljer att stiga upp på scenen igen =)

    Tack för tipsen och orden,
    Kram!

    SvaraRadera
  13. Till Y:
    Precis det är det ända rätta jag kan ta och göra nu, analysera mina fel, (Jag har beställt dvdn från tävlingen) och då vet jag ju hur dum jag varit när jag tittar på den xD

    Haha tack,
    =)

    SvaraRadera
  14. Till Anonym 3:

    Tack för stödet!
    Jag hade också hoppats på vinst,
    och jag hoppas att du har rätt ang. det om nästa tävling! ;D

    SvaraRadera
  15. Till Hasse:

    Det är så sant som det är sagt, allt negativt bakom mig, eller som jag valde att uttrycka mig, göra allt negativt till någonting positivt!

    Jag har fått höra en del saker som måste justeras, och det har jag tagit åt mig!
    Nu är det bara att träna in det och försöka förbättra min fysik ännu mer till nästa gång! =)

    Riktigt sköna ord från dig Hasse, riktigt kul att höra att du tycker som du gör ang. att jag satsar som jag gör! Men det är inte svårt när man älskar det!!

    Precis det var det där med längden, men dock var det jag och en till kille (Adrian) som var på runt samma längd faktiskt =)

    SvaraRadera
  16. Till Lost!

    Tjenare mannen, nej, John är inte beatdown, han och saul tycker att domarna gjort många felsteg under denna tävling. Men jag kan heller inte säga att det var självklart att jag skulle ta en pallplats, det var en jämn och hård klass, det kunde gå hur som helst!

    Tyvärr inte min väg, dock kan man inte göra så mycket åt saken, får tänka på att de som vann var runt 10 år + äldre än mig =)

    Och att det bara är att kämpa på vidare,
    jag menar, jag tycker att det är träningen under själva året som är roligast! =)

    Tack för stödet!!

    SvaraRadera
  17. Till Anonym 4:

    Tack för ett par riktigt väl valda ord!
    Jag håller med dig till en viss del, dock tycker jag att man själv ska få kunna vara säker på att kunna tävla i en naturell show om man vill det.

    Men det finns ju alltid de som kommer igenom olika test även fast de är på droger, så det går inte att tänka så inom sporten! =)

    Jag älskar den hur som helst, och alla kroppsbyggare jag träffat under dessa dagar är väldigt trevliga, STORA som små!

    Det är de där äckliga freaksen på gymmet som endast trycker och håller på för att vara stor inför beachen och brudarna som kan vara otrevliga! Dock har jag inte träffat på nån sådan xD Men man har ju hör historier!

    Väldigt många minnen, helt klart.. Och jag är ju kvar här i 3 veckor till för att träna vidare, och få mer tips =)

    Tack för visat intresse!

    SvaraRadera
  18. Till "B":

    Tack "B" =D
    Du vet alltid hur man uppmuntrar en xD
    Genom att säga vad saker beror på, och det är jag också väldigt bra på!

    Hitta på ursäkter xD
    Men jag vill inte hitta ursäkter för detta, utan bara fel som går att justera! ;)

    Jag är taggad som fan på USM och nästa träningsår! Mitt tävlande har ju bara börjat, och jag ler verkligen då jag läser ditt meddelande, snart är jag hemma och vi tränar hårdare än någonsin!! =D

    Tack!
    Saknar dig mannen!
    Hälsa alla på gymmet att jag vann! xD Just kidding! =)

    SvaraRadera
  19. Anonym 2 skriver igen:

    Jag verkligen vet vad jag pratar om ;) Hehhe..jag är ju den äkta M*** ;) njaa men allvarligt, ingenting att skämmas - VISST ska man ha höga mål o förväntningar, varför skulle man annars ens tävla! Det viktigaste är att du nu tävlat första gången. Man lär sig bara genom att tävla, och nu efter du stått på scenen, du verkligen vet dina svagheter och vad du behöver förbättra. Alla kan ju se grymma ut framför gymmets spegel, eller i close up bilder tagen i sovrum, men att ta sig till scenen är en annan sak o det är den enda reality check angående fysiker. Alltså du är nu i den rätta vägen! Nu är det bara .. 1. Lära sig o se till att inte göra samma misstag igen. 2. Sätta nya mål 3. Bli fucking freaking good! (byggar du 15 år till så lovar jag att du blir det!)

    :)

    SvaraRadera
  20. I'm looking forward 2 c the video;)

    SvaraRadera
  21. Till M***:

    Japp jag håller verkligen med där, man ska ha höga förhoppningar och man måste ha självförtroende för att kunna visa sitt bästa jag helt enkelt!

    Sant det där om gymspegeln etc. det är på scenen allt gäller (Om man tävlar).

    Check, check och check på dina tre punkter! =)

    SvaraRadera